Ga naar inhoud

PC boot niet met andere HDD


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb een oude computer nl een 233 MMX waarvan de HDD kapot is gegaan. Ik heb reeds een nieuwe schijf (oude Quantum Fireball 2 GB) maar als ik de pc probeer op te starten stopt hij bij DMI Pool data, als ik opstart zonder de HDD gaat hij wel verder maar wil niet starten via opstart diskette. Iemand een idee hoe ik de pc draaiend kan krijgen???
Link naar reactie
Hoi, 1 ) Corrupt boot files on the computer. 2 ) Settings for hard disk drive are not correct. 3 ) Boot devices not set properly. 4 ) BIOS corrupt or misc. setting not set properly. 5 ) Connections loose or disconnected. 6 ) Bad Hard disk drive or other bad hardware. Hier de bron : [url]http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm[/url] Heb je de primairi Master wel op auto staan of de HDD settings laten zoeken ? Zoniet is dat het probleem. nr. 3 dus :p Grt 70373R
Link naar reactie
hoi ik heb de HDD op master bios instellingen auto, CMOS baterij is leeg klopt maar heeft nog nooit eerder problemen gegeven. wat zou er kunnen zijn met de schijf want als ik hem in een andere pc hang en opstart met partition magic dan ziet hij de schijf gewoon en kan ik formateren Ik zal proberen een Clear CMOS te doen en hopen dat het helpt anders zou ik het zo niet weten
Link naar reactie
[quote:a9e6f140a2]Clear CMOS zal niet helpen want die word niet onthouden doordat de batterij leeg is Ik wacht wel af tot ik mijn 30 GIG terug krijg en dan plaats ik die er wel in Bedankt voor de reacties.[/quote:a9e6f140a2] Je hebt ook nog kans datr die 30 Gieg niet werkt in die pc, de bios zou namelijk best eens een grens van 8,4 GB kunnen hebben voor hdd detectie. Koop nou eerst eens een andere batterij en probeer dat eens. :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...