anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Delen Geplaatst: 7 december 2003 hallo, Ik heb een oude computer nl een 233 MMX waarvan de HDD kapot is gegaan. Ik heb reeds een nieuwe schijf (oude Quantum Fireball 2 GB) maar als ik de pc probeer op te starten stopt hij bij DMI Pool data, als ik opstart zonder de HDD gaat hij wel verder maar wil niet starten via opstart diskette. Iemand een idee hoe ik de pc draaiend kan krijgen??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2003 Master/slave instellingen wel goed? Wil zelfs het opstarten van een diskette niet meer? Krijg je foutmeldigen? De opstartvolgorde wel goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2003 Het hangen van DMI pool data kan vele oorzaken hebben. - kapotte hardware (bv harddisk) - corrupte BIOS Of zelfs de CMOS batterij leeg. Probeer die eerst eens te vervangen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 Als alles goed is aangesloten en je krijgt hetzelfde, doe dan een bios discharge. Ze noemen het ook clear cmos. hoe dat moet RTFM Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 Hoi, 1 ) Corrupt boot files on the computer. 2 ) Settings for hard disk drive are not correct. 3 ) Boot devices not set properly. 4 ) BIOS corrupt or misc. setting not set properly. 5 ) Connections loose or disconnected. 6 ) Bad Hard disk drive or other bad hardware. Hier de bron : [url]http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm[/url] Heb je de primairi Master wel op auto staan of de HDD settings laten zoeken ? Zoniet is dat het probleem. nr. 3 dus :p Grt 70373R Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 hoi ik heb de HDD op master bios instellingen auto, CMOS baterij is leeg klopt maar heeft nog nooit eerder problemen gegeven. wat zou er kunnen zijn met de schijf want als ik hem in een andere pc hang en opstart met partition magic dan ziet hij de schijf gewoon en kan ik formateren Ik zal proberen een Clear CMOS te doen en hopen dat het helpt anders zou ik het zo niet weten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 Het ligt dus aan je pc, vervang eerst die CMOS batterij maar eens en zorg dat je master/slave instelling goed zijn. Als je dat gedaan hebt, ben je denk al een stuk verder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 [quote:ca78056c3d="Da Boy"] CMOS baterij is leeg klopt .......... Ik zal proberen een Clear CMOS te doen en hopen dat het helpt anders zou ik het zo niet weten[/quote:ca78056c3d] Nou, een nieuwe batterij erin. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Clear CMOS zal niet helpen want die word niet onthouden doordat de batterij leeg is ;) Ik wacht wel af tot ik mijn 30 GIG terug krijg en dan plaats ik die er wel in Bedankt voor de reacties. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 [quote:a9e6f140a2]Clear CMOS zal niet helpen want die word niet onthouden doordat de batterij leeg is Ik wacht wel af tot ik mijn 30 GIG terug krijg en dan plaats ik die er wel in Bedankt voor de reacties.[/quote:a9e6f140a2] Je hebt ook nog kans datr die 30 Gieg niet werkt in die pc, de bios zou namelijk best eens een grens van 8,4 GB kunnen hebben voor hdd detectie. Koop nou eerst eens een andere batterij en probeer dat eens. :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 [quote:4eb23d7683="yoo_han"]Koop nou eerst eens een andere batterij en probeer dat eens. :evil:[/quote:4eb23d7683] Ja, ik snap dat ook niet hoor. Het is geloof ik al 6 keer gezegd. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Ik zal er dan voor de 7é maal over beginnen: De batterij heeft niets met opstarten te maken !!!! Ook zonder of met lege batterij moet ie het doen !!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Ja, inderdaad. Maar zijn PC hangt (soms) bij DMI pool data en 1 van de oorzaken kan zijn: [b:58d63b38fc]Een lege batterij.[/b:58d63b38fc] Ik heb het vorige week bij een PC nog gehad. Enne; die vele uitroeptekens zijn niet nodig hoor. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen