Ga naar inhoud

Hoe betrouwbaar is een externe case met harde schijf?


Aanbevolen berichten

Zojuist gezien dat de meeste partities op een pas gepartitioneerde harde schijf in een externe case (van Mycom) zoek zijn. De partities waren vooraf al geformatteerd met fdisk. Ik was met schijfbeheer van WinXP aan het bekijken hoe een en ander er uitzag. Kennelijk op iets verkeerds gedrukt want schijfbeheer bleef hangen. Na afloop was mijn Windows XP partitie van de normale harde schijf ook enigszins beschadigd. Als dit zo makkelijk gaat, dan vind ik dat best wel tricky want dan lijkt me een externe case in het geheel geen betrouwbaar opslag medium. Of vergis ik me? Overigens vond Windows XP het nu ook welletjes. Na vele wijzigingen moet ik nu Microsoft (binnen 3 dagen bellen) voor een nieuwe activatie code. Daar ben ik niet zo blij mee, want ik sta op het punt een 40GB chijf te vervangen door een 120GB versie. Daarna staat er nog Dvd speler wisseling te wachten. Nou ja, in principe wijzigt de hardware gewoon regelmatig. En ja, USB en firewire apparatuur zal regelmatig aan en afgekoppeld gaan worden. Alleen het moederbord en de CPU is vanaf het begin de constante factor geweest voor de huidige Windows XP installatie.
Link naar reactie
[quote:fd089c6632="Hans.Vosman"]Overigens vond Windows XP het nu ook welletjes. Na vele wijzigingen moet ik nu Microsoft (binnen 3 dagen bellen) voor een nieuwe activatie code. Daar ben ik niet zo blij mee, want ik sta op het punt een 40GB chijf te vervangen door een 120GB versie ...[/quote:fd089c6632] Vanochtend de oude versie succesvol kunnen activeren. Inmiddels de partities op de 120GB schijf weer hersteld. Nu maar eerst weer data kopiëren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...