Ga naar inhoud

Harde schijf 200gb en Windows 2000


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb deze week een harde schijf gekocht van 200gb. In het bios ziet ie de schijf als 200 gb, en in Windows XP sp1 ook, maar in Windows 2000 SP3 ziet ie hem maar als 135 gb. Ik wil graag windows xp en 2000 naast elkaar installeren, ieder op een aparte partitie. Maar als ik eerst windows xp en dan windows 2000 installeer, verknalt windows 2000 de schijfindeling want xp start dan niet meer op. Ik denk dat het te maken heeft met dat windows 2000 de schijf anders ziet als windows xp. Nu is mijn vraag: ziet windows 2000 sp4 de schijf wel als 200 gb? En waar kan ik opzoeken wat de updates zijn in sp4?
Link naar reactie
Voor zowel W2k als XP is het verstandig om met NTFS te werken. Beide systemen zijn op NT gebaseerd en NTFS hoort er dan eigenlijk bij. Wat je ook kunt proberen is via Partitiom magic 8 je schijf op te delen in twee partities en met een bootmanager te werken. Zelf heb ik een 80 gig opgedeeld in 50 gig voor Windhoos, c.a. 40 gig voor Redhat. Zelf heb ik makkelijk lu**en omdat ik een "probeer" pc heb staan die ik telkens verschikkelijk mag mishandelen. Gaat het fout, jammer, formateren en overnieuw proberen. (is overigens maar een 400 mhz P1) Probeer het eens met NTFS en dump je bevindingen Greetz bye mike
Link naar reactie
[quote:99d3a560d5="mike leroi"]Voor zowel W2k als XP is het verstandig om met NTFS te werken. Beide systemen zijn op NT gebaseerd en NTFS hoort er dan eigenlijk bij. Wat je ook kunt proberen is via Partitiom magic 8 je schijf op te delen in twee partities en met een bootmanager te werken. Zelf heb ik een 80 gig opgedeeld in 50 gig voor Windhoos, c.a. 40 gig voor Redhat. Zelf heb ik makkelijk lu**en omdat ik een "probeer" pc heb staan die ik telkens verschikkelijk mag mishandelen. Gaat het fout, jammer, formateren en overnieuw proberen. (is overigens maar een 400 mhz P1) Probeer het eens met NTFS en dump je bevindingen Greetz bye mike[/quote:99d3a560d5] nieuw soort hdisk :lol: . Zelf heb ik een 80 gig opgedeeld in 50 gig voor Windhoos, c.a. 40 gig voor Redhat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...