Ga naar inhoud

Trommel zit los, schokbrekers kapot?


Fons-4

Aanbevolen berichten

De AEG Lavamat 54840 van 9 jaar oud geeft problemen. Bij het wassen (weinig of veel was) stopt de machine er soms mee wanneer de trommel gevuld is met water en begint met het ronddraaien van de was. Soms gaat dit gepaard met het lekken van water door de vulopening en heel soms volgt er ook een harde knal wanneer het draaien wat harder gaat. Het op volle toeren centrifugeren met een volle trommel (zonder water) geeft echter geen enkele problemen. Dus alleen als de trommel gevuld is met water. Zojuist even gekeken naar de trommel, maar hij lijkt wat los te hangen. Ik kan hem namelijk vrij eenvoudig van voor naar achter bewegen (van de vulopening af en terug), hoewel ik niet weet of dat eerder ook zo eenvoudig ging. Kan dit aan de schokbrekers liggen of is het een ander, eenvoudig op te lossen, probleem?
Link naar reactie
Het water staat half vol in het deurglas, niet hoger dan normaal. Hij lekt ook niet altijd, wat vaker gebeurd is dat het programma er tijdens het ronddraaien gewoon mee stopt. Vervolgens moet ik de machine leegpompen en daarna weer het wasprogramma starten in de hoop dat ie het programma nu wel afmaakt. Zojuist de boven- en achterkant van de machine gehaald om te kijken naar de trommel. Dit zit gewoon goed vast in de kuip, de kuip zelf daarentegen kan ik alle kanten op bewegen. Weet niet natuurlijk niet of dit normaal is?
Link naar reactie
Net even een test gedaan met een volle was, met de boven- en achterkant eraf, om te kijken wat er precies gebeurd. Wanneer de kuip na pakweg 20 minuten flink begint te draaien, lijkt ie alle kanten op te gaan. De harde knallen die ik zo nu en dan hoor komen volgens mij dan ook van de kuip die tegen de zijkant of onderkant knalt.
Link naar reactie
Komt de trommel bij het wassen en centrifugeren geleidelijk op gang of gaat hij gelijk vol gas? Als hij niet geleidelijk op gang komt maar te snel dan krijgt de kuip een beste klap die niet door de schokbrekers opgevangen kan worden. Blaas voor de zekerheid het slangetje van de nivo regelaar eens door. Zit rechts boven. Trek slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...