Ga naar inhoud

Pc niet geaard, wél CAI-aansluiting. Gevaarlijk?


Aanbevolen berichten

Wie van jullie heeft de PC in een geaard stopcontact ? Ik iig niet, en deze http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/pc_aarden/aarding.html link geeft een angstaanjagende waarschuwing over hoe slecht dit wel niet is als je die computer verbindt met wel geaarde systemen (spanningsverschil 115V!!!). Nu heb ik dat niet direct, maar wat mij twijfel oproept, is mijn aansluiting naar het tv-kastje in de muur, voor mijn tv-kaart. Die buitenste lijn is ook een soort aarde, en als ik die plug erin plug, zie ik ook altijd een vonkje. Ik heb echter nooit problemen gehad. Kan het zijn dat ik altijd dikke mazzel gehad heb en dat het wel degelijk gevaarlijk is ?
Link naar reactie
[quote:1cec5e0959="musicom76"]Wie van jullie heeft de PC in een geaard stopcontact ? Ik iig niet, en deze[/quote:1cec5e0959]Ik. Zolang je geen andere apparatuur aansluit, denk ik dat je geen problemen zult zien. Een vonkje tussen de kast en aarde zal vermoedelijk ook nog zonder risico kunnen zijn. Op het moment dat het vonkje overspringt tussen aarde en een contactje van een connector o.i.d, dan loop je een groot risico. Ik neem het risico niet meer.
Link naar reactie
Over het hele aarding gedoe hebben we wel eens een uitgebreide diskussie gevoerd. Over jouw vraag/opmerking met een vonkoverslag op je TV kaart: Dat zou best eens kunnen. Een jaar geleden had ik een TV kaart en als ik de kabel van de CAI in die TV-kaart stak, kreeg ik iedere keer een oplazer. :lol: Ik leef nog en die kaart ook. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...