Ga naar inhoud

advies gevraagd wat betreft laptop


Aanbevolen berichten

Ik ben dus op zoek naar een laptop, en het is redelijk logisch dat iedere keer als je er 1 hebt gevonden die wel aardig lijkt, je voor iets meer geld weer een iets betere kan vinden. Ik twijfel nog of ik er een wil met dvd-brander omdat ik mij afvraag of ik dat ga gebruiken. Maar gesteld dat ik dat wel wil en ook (voor mij) een behoorlijk bedrag wil uitgeven, zou de Acer Ferrari dan iets zijn? hier (http://www.2mcomputers.nl/content.asp?visitorID=173080&action=showProductDetails&productID=784) zijn redelijk uitgebreide specs te vinden. In (buitenlandse) reviews lees ik steevast dat hij veel te duur zou zijn (vanaf 1760 euro) voor wat hij biedt, maar niemand vertelt erbij wat ik dan wel zou moeten kopen. Wat ik in ieder geval belangrijk vind is draagbaarheid, accuvermogen, minimaal duidelijk 15" scherm, snelheid en dat ik er voorlopig even mee uit de weg kan. Mocht iemand goed advies hebben, graag!!!
Link naar reactie
Inderdaad, je moet je afvragen wat je wel en niet nodig hebt. Volgens mij zijn de DVD-branders voor laptops nog behoorlijk prijzig. Als je vooral draagbaarheid belangrijk vindt, ga dan eens kijken bij Toshiba, want hun laptops wegen relatief weinig. Als je accuduur belangrijk vindt, kijk dan naar een laptop met een speciale "mobile" processor, die verbruiken beduidend minder energie dan de desktopprocessoren. Bijkomend voordeel is, dat de koeling minder heftig is en dus dat-ie stiller is (hoewel mijn Acer met P4-2.5GHz zeker geen lawaai maakt). Bekijk ook eens wat voor applicaties je wil draaien: gebruim je 'm ook voor spellen, zoek dan een model met een goede grafische chip, en niet een met "shared" videogeheugen. Voor alleen tekstverwerken is dat echter niet nodig. -Maarten
Link naar reactie
Draagbaarheid: Bij Acer zit je met een Travelmate dan best goed, Delletjes Latitude zijn misschien nog lichter. Accuvermogen: Hiervoor kies je dus een Centrino-processor i.p.v. P4-M omdat die dus veel minder stroom gebruiken (tot 5,5 uur autonomie is mogelijk). Laat je niet misleiden door de lage kloksnelheid, de performance is vergelijkbaar met snelle P4's (zoek de benchmarks maar op). Duidelijk 15" scherm: Bij Acer zit je dan ook goed als je een UXGA schermpje erop hebt zitten (1400x1050 dpi i.p.v. 1024x768). Asus heeft ook laptops met een dergelijk scherm geloof ik. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...