Ga naar inhoud

Harddisk probleem (wd 80gb 8mb)


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben in het bezit van een western digital 80gb hd deze lijkt echt zo nu en dan vast te lopen. Op sommige willekeurige momenten lijkt het gewoon of hij op slot wil gaan wat mij toch niet helemaal ok lijkt. Nou vroeg ik mij af of dit aan de hd ligt of dat mijn voeding misschien te licht is of dat mijn hardeschijf gewoon terug moet naar de fabrikant. Ik (even ter verduidelijking) een 300 w antec voeding en in mijn kast zitten 2 cdroms een geluidskaart en een radeon 9500. Een ander probleem dat ik nu ondervind is dat wanneer ik winXP service pack1 installeer mijn systeem er telkens uitklapt bij het zien van het eerste windows xp scherm. Je hoort dat de hd toeren gaat maken en dan knalt hij eruit. (Zonder sp1 doet hij het overigens wel goed) Persoonlijk denk ik dat mijn hd dus aan het overlijden is maar graag hoor ik hier de mening over van een wat deskundiger persoon. groeten, Rutger
Link naar reactie
Nou die test geeft dus doodleuk aan dat er niets aan de hand is... terwijl dat opslot gaan toch ergens vandaan moet komen. Nog iets anders dat het overigens niet goed doet is wanneer ik de jumper op master zet dan duurt het 2 minuten voor hij de HD vind bij het opstarten. Wanneer ik em echter op cableselect zet vind hij em wel in 1 keer. Misschien iemand nog een ideetje??
Link naar reactie
Opmerkelijk: ik zie regelmatig systemen ter reparatie langskomen en de laatste tijd valt het volgende op: Diverse moederborden: Gigabyte, MSI, ASUS, ECS Diverse XP versies: met/zonder SP1, geupdate Diverse config's: single HD, meerdere HD's, op 1 of 2 IDE kabels, met en zonder CD, CDRW, DVD, DVD-RW Maar allemaal met 1 overeenkomst en gemeenschappelijk probleem: Schijf met [b:e91ea52f17]8 MB[/b:e91ea52f17] cache (WD, MAXTOR) 'klikt' 1 maal en systeem bevriest. Vervolgens spint de schijf soms /wel soms niet meer direkt op. Na enkele minuten start de schijf meestal wel op, maar na wat aktiviteit weer een klik en systeem bevriest. Het probleem is weer opgelost nadat er een XP diskcontrole is geweest en er een 'crossed link' of 'null file' is gevonden en gerepareerd of als de schijf wordt geformateerd. We hebben de afgelopen 2 maanden 5 schijven (8MB) gehad met dit probleem, 1 schijf 2 keer, en alle 6 draaien na dit voorval nog steeds. RARA wat kan dit zijn ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...