anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Delen Geplaatst: 19 november 2003 Hoi, Ik ben in het bezit van een western digital 80gb hd deze lijkt echt zo nu en dan vast te lopen. Op sommige willekeurige momenten lijkt het gewoon of hij op slot wil gaan wat mij toch niet helemaal ok lijkt. Nou vroeg ik mij af of dit aan de hd ligt of dat mijn voeding misschien te licht is of dat mijn hardeschijf gewoon terug moet naar de fabrikant. Ik (even ter verduidelijking) een 300 w antec voeding en in mijn kast zitten 2 cdroms een geluidskaart en een radeon 9500. Een ander probleem dat ik nu ondervind is dat wanneer ik winXP service pack1 installeer mijn systeem er telkens uitklapt bij het zien van het eerste windows xp scherm. Je hoort dat de hd toeren gaat maken en dan knalt hij eruit. (Zonder sp1 doet hij het overigens wel goed) Persoonlijk denk ik dat mijn hd dus aan het overlijden is maar graag hoor ik hier de mening over van een wat deskundiger persoon. groeten, Rutger Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2003 beste persoon om dit uit te zoeken is http://support.wdc.com/download/dlg/dlgdiag11.zip WD diagnostic tool :) hier te vinden: http://support.wdc.com/download/#diagutils we horen wel wat het proggie uitbrengt 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2003 De meeste HD fabrikanten hebben een diagnose tool; die kun je downloaden en draaien. Dan heb je uitsluitsel. Edit: te laat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2003 Nou die test geeft dus doodleuk aan dat er niets aan de hand is... terwijl dat opslot gaan toch ergens vandaan moet komen. Nog iets anders dat het overigens niet goed doet is wanneer ik de jumper op master zet dan duurt het 2 minuten voor hij de HD vind bij het opstarten. Wanneer ik em echter op cableselect zet vind hij em wel in 1 keer. Misschien iemand nog een ideetje?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2003 kan ook je mainboard zijn... ? kabels controleren.... beetje klooien.... andere hdd.... nieuwste bios erin flashen :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2003 Heb je die HD wel op het eind van de IDE kabel hangen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2003 Opmerkelijk: ik zie regelmatig systemen ter reparatie langskomen en de laatste tijd valt het volgende op: Diverse moederborden: Gigabyte, MSI, ASUS, ECS Diverse XP versies: met/zonder SP1, geupdate Diverse config's: single HD, meerdere HD's, op 1 of 2 IDE kabels, met en zonder CD, CDRW, DVD, DVD-RW Maar allemaal met 1 overeenkomst en gemeenschappelijk probleem: Schijf met [b:e91ea52f17]8 MB[/b:e91ea52f17] cache (WD, MAXTOR) 'klikt' 1 maal en systeem bevriest. Vervolgens spint de schijf soms /wel soms niet meer direkt op. Na enkele minuten start de schijf meestal wel op, maar na wat aktiviteit weer een klik en systeem bevriest. Het probleem is weer opgelost nadat er een XP diskcontrole is geweest en er een 'crossed link' of 'null file' is gevonden en gerepareerd of als de schijf wordt geformateerd. We hebben de afgelopen 2 maanden 5 schijven (8MB) gehad met dit probleem, 1 schijf 2 keer, en alle 6 draaien na dit voorval nog steeds. RARA wat kan dit zijn ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2003 wind00s die foeked oep is?! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2003 [quote:3a1d230475]wind00s die foeked oep is[/quote:3a1d230475] De vraag blijft: wat is f@#$^d up than ? BTW WTFM UTFS en FFS ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen