Ga naar inhoud

Sounblaster live 5.1 digital probleem


Aanbevolen berichten

Ik probeer een soundblaster live 5.1 digital geluidskaart te installeren. Ik heb een Asus A7V333-X met een geintregeerde geluidskaart aan board, ik heb de geluidskaart via het bios in i/o Divice Configurattion Onboard AC97 Audio Controller op Enable gezet en daar mee mijn inziens de geintregeerde geluidskaart uitgeschakeld. Ik heb de software van de geluidskaart verwijderd, daarna de software van de nieuwe geluidskaart geinstalleerd, de geluidskaart in het slot gestoken de computer gestart en windows herkend de geluidskaart, alleen bij het installeren van de kaart zegt windows, kan de hardware niet installeren omdat de gewenste besturingsoftware ontbreekt, ik heb het proces een aantal malen omgedraaid, dus eerst de kaart in het slot gestoken en daarna de software geinstalleerd maar windows blijft het zelfde probleem weergeven, geen besturing voor het betreffende hardware geinstelleerd, ik heb in Windows/systeem 32/ drivers gezocht maar de benodigde drivers (ctaud2k) en (ha10xx2k) zijn daar aanwezig. Wat kan er fout gaan, en wie heeft raad ik ben al een aantal dagen bezig maar niets wil lukken.
Link naar reactie
[quote:eb3e8f7c13="jarimoan"]Ik probeer een soundblaster live 5.1 digital geluidskaart te installeren. Ik heb een Asus A7V333-X met een geintregeerde geluidskaart aan board, ik heb de geluidskaart via het bios in i/o Divice Configurattion Onboard AC97 Audio Controller op Enable gezet en daar mee mijn inziens de geintregeerde geluidskaart uitgeschakeld. Ik heb de software van de geluidskaart verwijderd, daarna de software van de nieuwe geluidskaart geinstalleerd, de geluidskaart in het slot gestoken de computer gestart en windows herkend de geluidskaart, alleen bij het installeren van de kaart zegt windows, kan de hardware niet installeren omdat de gewenste besturingsoftware ontbreekt, ik heb het proces een aantal malen omgedraaid, dus eerst de kaart in het slot gestoken en daarna de software geinstalleerd maar windows blijft het zelfde probleem weergeven, geen besturing voor het betreffende hardware geinstelleerd, ik heb in Windows/systeem 32/ drivers gezocht maar de benodigde drivers (ctaud2k) en (ha10xx2k) zijn daar aanwezig. Wat kan er fout gaan, en wie heeft raad ik ben al een aantal dagen bezig maar niets wil lukken.[/quote:eb3e8f7c13] :roll:
Link naar reactie
[quote:237c7af4aa="jarimoan"]ik heb de geluidskaart via het bios in i/o Divice Configurattion Onboard AC97 Audio Controller op Enable gezet en daar mee mijn inziens de geintregeerde geluidskaart uitgeschakeld.[/quote:237c7af4aa] Even terzijde misschien: [b:237c7af4aa]Enable[/b:237c7af4aa] staat gelijk aan inschakelen... Als je de onboard audio niet gebruikt, moet je die op [b:237c7af4aa]disable[/b:237c7af4aa] zetten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...