anoniem Geplaatst: 17 november 2003 Delen Geplaatst: 17 november 2003 Ik probeer een soundblaster live 5.1 digital geluidskaart te installeren. Ik heb een Asus A7V333-X met een geintregeerde geluidskaart aan board, ik heb de geluidskaart via het bios in i/o Divice Configurattion Onboard AC97 Audio Controller op Enable gezet en daar mee mijn inziens de geintregeerde geluidskaart uitgeschakeld. Ik heb de software van de geluidskaart verwijderd, daarna de software van de nieuwe geluidskaart geinstalleerd, de geluidskaart in het slot gestoken de computer gestart en windows herkend de geluidskaart, alleen bij het installeren van de kaart zegt windows, kan de hardware niet installeren omdat de gewenste besturingsoftware ontbreekt, ik heb het proces een aantal malen omgedraaid, dus eerst de kaart in het slot gestoken en daarna de software geinstalleerd maar windows blijft het zelfde probleem weergeven, geen besturing voor het betreffende hardware geinstelleerd, ik heb in Windows/systeem 32/ drivers gezocht maar de benodigde drivers (ctaud2k) en (ha10xx2k) zijn daar aanwezig. Wat kan er fout gaan, en wie heeft raad ik ben al een aantal dagen bezig maar niets wil lukken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2003 [quote:eb3e8f7c13="jarimoan"]Ik probeer een soundblaster live 5.1 digital geluidskaart te installeren. Ik heb een Asus A7V333-X met een geintregeerde geluidskaart aan board, ik heb de geluidskaart via het bios in i/o Divice Configurattion Onboard AC97 Audio Controller op Enable gezet en daar mee mijn inziens de geintregeerde geluidskaart uitgeschakeld. Ik heb de software van de geluidskaart verwijderd, daarna de software van de nieuwe geluidskaart geinstalleerd, de geluidskaart in het slot gestoken de computer gestart en windows herkend de geluidskaart, alleen bij het installeren van de kaart zegt windows, kan de hardware niet installeren omdat de gewenste besturingsoftware ontbreekt, ik heb het proces een aantal malen omgedraaid, dus eerst de kaart in het slot gestoken en daarna de software geinstalleerd maar windows blijft het zelfde probleem weergeven, geen besturing voor het betreffende hardware geinstelleerd, ik heb in Windows/systeem 32/ drivers gezocht maar de benodigde drivers (ctaud2k) en (ha10xx2k) zijn daar aanwezig. Wat kan er fout gaan, en wie heeft raad ik ben al een aantal dagen bezig maar niets wil lukken.[/quote:eb3e8f7c13] :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2003 [quote:237c7af4aa="jarimoan"]ik heb de geluidskaart via het bios in i/o Divice Configurattion Onboard AC97 Audio Controller op Enable gezet en daar mee mijn inziens de geintregeerde geluidskaart uitgeschakeld.[/quote:237c7af4aa] Even terzijde misschien: [b:237c7af4aa]Enable[/b:237c7af4aa] staat gelijk aan inschakelen... Als je de onboard audio niet gebruikt, moet je die op [b:237c7af4aa]disable[/b:237c7af4aa] zetten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 Foutje van mij ik heb hem inderdaad op Disable gezet dus niet op Enable. Er zijn maar twee satnde auto of Disable op Enable zetten is niet mogelijk. Dus ik kan mijn probleem nog steeds niet oplossen Jan ----------------------------------------- TWO OUT OF THREE AIN,T BAD. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen