Ga naar inhoud

Siemens iq700 trommel draait stroef


Aldo-Bu

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Siemens iq700 WD14H540NL/01 De automaat in de meterkast was uitgevallen, de wasmachine stond aan. Deze wilde niet meer verder gaan met het programma. Nu heb ik geprobeerd te spoelen. Dit gaat niet goed. De machine start met water toevoer. Vervolgens wil de trommel gaan draaien. Je ziet heel kort dat de trommel in beweging komt. 2 tot 3 mm schokte. Daarna doet de machine helemaal niets meer. Openen is alleen nog mogelijk via de nood procedure. Met de hand draaien van de trommel gaat moeizaam. Normaal geef je een slinger en draait de trommel rond. Nu is dat niet mogelijk. Wie heeft hier tips voor? Groet Aldo
Link naar reactie
Gezien je omschrijving zit de trommel of de motor vast. Verwijder het achter panneel en trek de snaar er af. Zit de trommel of de motor vast? Indien de trommel: kijk met een zaklamp door de gaatjes van de trommel of er iets zit wat er niet hoort, bv spijker, knoop, bh-beugel. Indien je niets vreemds ziet dan zijn de lagers vast gelopen. De kuip van deze was-droog combinatie kan wel uit elkaar maar ik kan op de site van Bosch hier niet de lagers en keerringen voor vinden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...