Ga naar inhoud

aanschaf nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Als ik jou was zou ik voor een AMD processor gaan, want Mhz zegt niet zoveel. De XP 3000+ is sneller dan een P4 3.0Ghz. AMD is ook een stuk goedkoper, en dan kun je weer meer geld uitgeven aan andere onderdelen. Ik zat zo te denken aan de Gigabyte GA-7NNXP moederbord [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/58104[/url] En als processor de XP 3000+ [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/51821[/url] of de 3200+ [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/56407[/url] Als je de 3000+ neemt moet je pc333 geheugen nemen en als je de 3200+ neemt pc400 geheugen.
Link naar reactie
Je kan voor een videokaart ook een NVIDIA Quadro nemen die zijn echt goed voor auto-CAD werk maar ook erg duur. Een goed P4 moederbord dat dual channel ondersteund: P4C800-e deluxe Wat HD betreft: ik denk dat je dan het beste een S-ATA 120gb van WD of van Maxtor kan nemen Geheugenmerk: Corsair XMS of Kingston hyperX geheugen zijn erg snel
Link naar reactie
[quote:727c575f8e="-=DDA=- Raptor"]Als ik jou was zou ik voor een AMD processor gaan, want Mhz zegt niet zoveel. De XP 3000+ is sneller dan een P4 3.0Ghz. AMD is ook een stuk goedkoper, en dan kun je weer meer geld uitgeven aan andere onderdelen.[/quote:727c575f8e] Volges mij was de pentium 4 3ghz toch sneller dan de amd athlon xp3200 overigens moet je naar mijn idee hier geen amd voor kopen, als je een amd koopt moet je een lager geklokte nemen dezen zijn in prijs/kwaliteit verhouding een stuk beter dan intel maar bij de snellere amd's is die prijs toch richting p4 en is de p4 toch sneller
Link naar reactie
Geluidskaart zit bij de meeste mobo's onboard, en daar komt goed geluid uit :) en je kunt meestal ook nog kaartjes kopen voor je moederbord zodat je ook nog een digitale uitgang hebt. Anders kun je nog altijd een Creative Audigy 2 nemen. Off-topic: computer_nerdo, bij het videokaarten forum, in de FAQ staan wat links naar sites waar ze een 2700+ vergelijken met een 3Ghz P4 met verschillende 3d kaarten.
Link naar reactie
[quote:8ae462cdd4="-=DDA=- Raptor"]Geluidskaart zit bij de meeste mobo's onboard, en daar komt goed geluid uit :) en je kunt meestal ook nog kaartjes kopen voor je moederbord zodat je ook nog een digitale uitgang hebt. Anders kun je nog altijd een Creative Audigy 2 nemen. Off-topic: computer_nerdo, bij het videokaarten forum, in de FAQ staan wat links naar sites waar ze een 2700+ vergelijken met een 3Ghz P4 met verschillende 3d kaarten.[/quote:8ae462cdd4] Wat voor kaartjes zijn dat dan?
Link naar reactie
laat u niet verleiden ik ben geluits freak en ik kan je vertellen onboard geluit is niet afgeschermt van andere storende signalen in een computer en een voeding is geschakeld dus super geluit is het zeker niet je moet een losse kaard kopen en die in je pci stoppen zorg dat er niks omheen zit dus niet een pci kaardje in het volgende pci slot dit zorgt voor storingen en dat doet uw marantz versterker zeker geen goed
Link naar reactie
Naar mijn weten is een P4 veel beter geschikt voor autocad dan een athlon. De test waar DDA raptor naar verwijst is een test die puur over de performance onder games gaat. Het lijkt me verstandig om [url=http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1783&p=1]deze[/url] test van anandtech eens te bekijken, waar een heleboel cpu's van intel en amd met elkaar vergeleken worden.
Link naar reactie
[quote:689a31a88d="vincenzo"]laat u niet verleiden ik ben geluits freak en ik kan je vertellen onboard geluit is niet afgeschermt van andere storende signalen in een computer en een voeding is geschakeld dus super geluit is het zeker niet je moet een losse kaard kopen en die in je pci stoppen zorg dat er niks omheen zit dus niet een pci kaardje in het volgende pci slot dit zorgt voor storingen en dat doet uw marantz versterker zeker geen goed[/quote:689a31a88d] Wat maakt dat nou uit, een losse geluidskaart wordt nogsteeds gevoed door diezelfde geschakelde voeding. en is net zo goed/slecht afgeschermd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...