anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Wat is je budget? Dat is een belangrijke vraaag. Want als je geen budget heb, ken je het zelf ook wel verzinnen namelijk, ken je gewoon overal het beste van nemen :lol: . Als je een goedkope DVD-brander wilt is die NEC 1300A wel wat denk ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 max 2000 ofzo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 jh Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Budget maakt niet echt uit nu. Het gaat mij puur om de kwaliteit. Mocht het later te duur uitvallen dan kan ik zelf wel een compromis zoeken namelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Als je er spellen op wilt spelen moet je zeker een Ati nemen (9x00 series), maxtor is niet zo goed in 3d spellen enz. Als je voor snelheid gaat kun je 2x 512MB 400Mhz geheugen kopen met daarbij een passend Dual Channel moederbord. p.s. kun je in vervolg alles ff in één bericht plaatsen, wel zo handig! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 jh Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Als ik jou was zou ik voor een AMD processor gaan, want Mhz zegt niet zoveel. De XP 3000+ is sneller dan een P4 3.0Ghz. AMD is ook een stuk goedkoper, en dan kun je weer meer geld uitgeven aan andere onderdelen. Ik zat zo te denken aan de Gigabyte GA-7NNXP moederbord [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/58104[/url] En als processor de XP 3000+ [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/51821[/url] of de 3200+ [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/56407[/url] Als je de 3000+ neemt moet je pc333 geheugen nemen en als je de 3200+ neemt pc400 geheugen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Je kan voor een videokaart ook een NVIDIA Quadro nemen die zijn echt goed voor auto-CAD werk maar ook erg duur. Een goed P4 moederbord dat dual channel ondersteund: P4C800-e deluxe Wat HD betreft: ik denk dat je dan het beste een S-ATA 120gb van WD of van Maxtor kan nemen Geheugenmerk: Corsair XMS of Kingston hyperX geheugen zijn erg snel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 [quote:727c575f8e="-=DDA=- Raptor"]Als ik jou was zou ik voor een AMD processor gaan, want Mhz zegt niet zoveel. De XP 3000+ is sneller dan een P4 3.0Ghz. AMD is ook een stuk goedkoper, en dan kun je weer meer geld uitgeven aan andere onderdelen.[/quote:727c575f8e] Volges mij was de pentium 4 3ghz toch sneller dan de amd athlon xp3200 overigens moet je naar mijn idee hier geen amd voor kopen, als je een amd koopt moet je een lager geklokte nemen dezen zijn in prijs/kwaliteit verhouding een stuk beter dan intel maar bij de snellere amd's is die prijs toch richting p4 en is de p4 toch sneller Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 en hoe denken jullie over de geluidskaart, tv kaart en de dvd brander? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Geluidskaart zit bij de meeste mobo's onboard, en daar komt goed geluid uit :) en je kunt meestal ook nog kaartjes kopen voor je moederbord zodat je ook nog een digitale uitgang hebt. Anders kun je nog altijd een Creative Audigy 2 nemen. Off-topic: computer_nerdo, bij het videokaarten forum, in de FAQ staan wat links naar sites waar ze een 2700+ vergelijken met een 3Ghz P4 met verschillende 3d kaarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 [quote:8ae462cdd4="-=DDA=- Raptor"]Geluidskaart zit bij de meeste mobo's onboard, en daar komt goed geluid uit :) en je kunt meestal ook nog kaartjes kopen voor je moederbord zodat je ook nog een digitale uitgang hebt. Anders kun je nog altijd een Creative Audigy 2 nemen. Off-topic: computer_nerdo, bij het videokaarten forum, in de FAQ staan wat links naar sites waar ze een 2700+ vergelijken met een 3Ghz P4 met verschillende 3d kaarten.[/quote:8ae462cdd4] Wat voor kaartjes zijn dat dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 laat u niet verleiden ik ben geluits freak en ik kan je vertellen onboard geluit is niet afgeschermt van andere storende signalen in een computer en een voeding is geschakeld dus super geluit is het zeker niet je moet een losse kaard kopen en die in je pci stoppen zorg dat er niks omheen zit dus niet een pci kaardje in het volgende pci slot dit zorgt voor storingen en dat doet uw marantz versterker zeker geen goed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Naar mijn weten is een P4 veel beter geschikt voor autocad dan een athlon. De test waar DDA raptor naar verwijst is een test die puur over de performance onder games gaat. Het lijkt me verstandig om [url=http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1783&p=1]deze[/url] test van anandtech eens te bekijken, waar een heleboel cpu's van intel en amd met elkaar vergeleken worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 [quote:689a31a88d="vincenzo"]laat u niet verleiden ik ben geluits freak en ik kan je vertellen onboard geluit is niet afgeschermt van andere storende signalen in een computer en een voeding is geschakeld dus super geluit is het zeker niet je moet een losse kaard kopen en die in je pci stoppen zorg dat er niks omheen zit dus niet een pci kaardje in het volgende pci slot dit zorgt voor storingen en dat doet uw marantz versterker zeker geen goed[/quote:689a31a88d] Wat maakt dat nou uit, een losse geluidskaart wordt nogsteeds gevoed door diezelfde geschakelde voeding. en is net zo goed/slecht afgeschermd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 kop een losse kaard anders krijgt ui veel ruis een vooral bliepejs en helemaal pieeeeeeeeeepjes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 jh Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 FX? Je kunt toch echt beter een Ati Radeon 9600 non-pro nemen, goedkoper en presteerd beter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 ok en moederbord? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen