Ga naar inhoud

2e Hard Disk (slave) herkenbaar maken?


Aanbevolen berichten

De HD in m'n computer wil ik vervangen door een nieuwe. De gegevens van de oude HD wil ik weer hebben op de nieuwe HD zonder dat ik het besturingssyteem en alle geinstalleerde programma's opnieuw moet installeren. Is er een eenvoudige manier om dit te doen? Van BrigitteW (forumlid) kreeg ik de volgende tips: Wat ik altijd doe: - nieuwe schijf als slave naast de oude hangen - met speciale software (Ghost, Drive Image) de gegevens overzetten - nieuwe schijf master jumperen en bootpartitie actief maken - oude schijf slave jumperen - PC weer opstarten Als ik de 2e HD als slave aansluit en met diskette Ghost start om de Disk1 (W98-oude harddisk) te kopieren naar de nieuwe 80Gig harddisk, dan zegt Ghost dat er maar 1 disk is en dus niet gecloned kan worden. Wat te doen?
Link naar reactie
Op de nieuwe HD staan drie mogelijke instellingen: Single or master >>> geen jumper plaatsen. Master /w slave >>> jumper in het midden Slave >>> jumper rechts van het midden, [b:4f88570f5a]deze [/b:4f88570f5a]lastste jumper positie heb ik ingesteld. De kabel vanaf het moederbord gaat eerst naar de "oude harddisk (nl. de primary master)" en het [b:4f88570f5a]uiteinde [/b:4f88570f5a]van de platte kabel zit in de 2e harddisk (Primary Slave). OP de primary master HD zit de jumper in het midden (Master instelling). Ik heb gebeld met de helpdesk van Fujitsu Siemens, en zij zeggen dat een evt. BIOS update het probleem kan oplossen dat te grote (meer dan 10 a 15 GIG) harde schijven niet zichtbaar worden. De BIOS detecteert hem helemaal niet, ook niet voor een gedeelte...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...