Ga naar inhoud

Schijf niet benaderbaar


Aanbevolen berichten

Hallo, :( Ik heb een mega probleem: Ik heb twee hardeschijven, 1 van 20 en 1 van 80Gb, en heb alle belangrijke foto's ed op de schijf van 80Gb gekopieerd. Daarna een nieuw moederbord geplaatst, en moest XP opnieuw installeren. Welnu XP draait, maar die schijf van 80Gb is niet te benaderen. In Xp zegt is "DE PARAMETER IS ONJUIST" In Partition Magic versie 8 zegt ie dat het een "DYNAMIC DISK"is. FDISK ziet 'm ook niet meer. De computer ziet 'm wel bij het opstarten. Heb al op de andere IDE gezeten, werkt ook niet. En ja het is de bedoeling dat ik mijn bestanden hou natuurlijk. HELPHELPHELP
Link naar reactie
[quote:e14d6d16bf="Hallieknar"]Hallo, :( Ik heb een mega probleem: Ik heb twee hardeschijven, 1 van 20 en 1 van 80Gb, en heb alle belangrijke foto's ed op de schijf van 80Gb gekopieerd. Daarna een nieuw moederbord geplaatst, en moest XP opnieuw installeren. Welnu XP draait, maar die schijf van 80Gb is niet te benaderen. In Xp zegt is "DE PARAMETER IS ONJUIST" In Partition Magic versie 8 zegt ie dat het een "DYNAMIC DISK"is. FDISK ziet 'm ook niet meer. De computer ziet 'm wel bij het opstarten. Heb al op de andere IDE gezeten, werkt ook niet. En ja het is de bedoeling dat ik mijn bestanden hou natuurlijk. HELPHELPHELP[/quote:e14d6d16bf] als het een dynamic disk is betekent het dat hij twee of meerde harde schijven als een maakt dus als jij een dynamic disk hebt en je hebt die andere disk er niet in klopt de gegevens niet en daarom geeft die dat melding. het beste is het weer een logic drive temkan door op rechter muisknop op mijn computer en dan manage ( uhm weet niet meer hoe dat in het winxp nl is geschreven maar volgens mij beheer) en dan disk manger en dan kijk je naar je 80 gb hardeschijf en maak je daar een logic drive van ( een ding je verliest wel alle data erop)
Link naar reactie
[quote:1518f3716e="J. de Boer"][quote:1518f3716e="Hallieknar"]Oeps sorry, en bedankt voor het verplaatsen,.....tja nieuw he?! :oops:[/quote:1518f3716e]Ook omdat je nieuw bent, een vriendelijk verzoek: Kies een volgende keer een beetje duidelijke titel, in plaats van help help. Jan de Boer[/quote:1518f3716e] Oky, zal ik voortaan doen!
Link naar reactie
[quote:6cff6d5c0f="Hallieknar"] Nee onder DOS met FDISK ziet ie 'm niet...gek he?! In mijn oude PC was ie FAT, bestaande uit 1 partitie[/quote:6cff6d5c0f] Weet je zeker dat FDISK hem niet ziet? Er zit een optie in FDISK <andere schijf kiezen> (weet niet de exacte tekst uit mijn hoofd). Kan je in XP wel rechtsklikken op het station of geeft hij dan het door jouw aangegeven: "parameter is onjuist"?
Link naar reactie
[quote:67bc726bd3="spiderned"][quote:67bc726bd3="Hallieknar"] Nee onder DOS met FDISK ziet ie 'm niet...gek he?! In mijn oude PC was ie FAT, bestaande uit 1 partitie[/quote:67bc726bd3] Weet je zeker dat FDISK hem niet ziet? Er zit een optie in FDISK <andere schijf kiezen> (weet niet de exacte tekst uit mijn hoofd). Kan je in XP wel rechtsklikken op het station of geeft hij dan het door jouw aangegeven: "parameter is onjuist"?[/quote:67bc726bd3] In FDISK kun je de status opvragen van andere schijven, en dan ziet ie 'm niet. En in XP noemt 'hij'de schijf "lokaal station", en inderdaad hij komt dan gelijk met de melding "parameter onjuist
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...