Ga naar inhoud

Computer start vaak niet op


Aanbevolen berichten

[quote:eb2f967ce0="Salseros"]Ik heb de laatste tijd wat opstartproblemen met mijn computer. Als ik hem aanzet gaat hij na 2 seconde automatisch weer uit, na diverse pogingen gaat hij dan uiteindelijk wel aan, maar ik merk dat het steeds vaker voorkomt. Ik heb een AMD 900, 2 jaar oud.[/quote:eb2f967ce0] Omdat de computer even aangaat en vanzelf weer uit, verdenk ik het moederbord. Het kan ook de voeding zijn. Geheugen eventueel testen om ook hier enige verdenking uit te sluiten. Op zich verdenk ik de harde schijf ook, alleen verloopt dan het opstarten van de computer zonder problemen totdat Windows mag opstarten.
Link naar reactie
[quote:cf9702042b="Bosje"][quote:cf9702042b="Jank"]Reset je bios eens, mogelijk biedt dat enig soelaas.[/quote:cf9702042b] Heb je deze suggestie al geprobeerd ? Ze nomen het vaak ook wel bios discharge of clear cmos. Gewoon jumpertje voor 10-15 sec kortsluiten, dan terug en dan proberen. Hoe en welke jumper is rtfm[/quote:cf9702042b] Oh ja, ik ben totaal A-technisch... en ik heb een HP Paviljon, ik weet niet of je die weleens opengemaakt hebt, maar je komt bijna nergens bij... In ieder geval bedankt voor jullie suggesties, het wordt zeer gewaardeerd... maar misschien moet ik mijn pc als hij straks helemaal niet meer opstart toch maar even wegbrengen voor reparatie... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...