anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 Hallo, Ik heb de laatste tijd wat opstartproblemen met mijn computer. Als ik hem aanzet gaat hij na 2 seconde automatisch weer uit, na diverse pogingen gaat hij dan uiteindelijk wel aan, maar ik merk dat het steeds vaker voorkomt. Ik heb een AMD 900, 2 jaar oud. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 dat wordt koffiedikkijkerij. je zou dus moeten aangeven wat er veranderd is aan je pc aan soft- en/of hardware, en op zijn minst ook welk besturingssyteem je gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 Reset je bios eens, mogelijk biedt dat enig soelaas. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 [quote:eb2f967ce0="Salseros"]Ik heb de laatste tijd wat opstartproblemen met mijn computer. Als ik hem aanzet gaat hij na 2 seconde automatisch weer uit, na diverse pogingen gaat hij dan uiteindelijk wel aan, maar ik merk dat het steeds vaker voorkomt. Ik heb een AMD 900, 2 jaar oud.[/quote:eb2f967ce0] Omdat de computer even aangaat en vanzelf weer uit, verdenk ik het moederbord. Het kan ook de voeding zijn. Geheugen eventueel testen om ook hier enige verdenking uit te sluiten. Op zich verdenk ik de harde schijf ook, alleen verloopt dan het opstarten van de computer zonder problemen totdat Windows mag opstarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 Hmm, het kan dus een tal van dingen zijn. Het is zowieso mijn harde schijf niet, daar hij pas nieuw is en met mijn oude harde schijf deze problemen ook af en toe had. Ik draai overigens windows XP en eigenlijk niets veranderd aan mijn systeem vanaf het moment dat mijn probleem begon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 [quote:f17bd89ea3="Jank"]Reset je bios eens, mogelijk biedt dat enig soelaas.[/quote:f17bd89ea3] Heb je deze suggestie al geprobeerd ? Ze nomen het vaak ook wel bios discharge of clear cmos. Gewoon jumpertje voor 10-15 sec kortsluiten, dan terug en dan proberen. Hoe en welke jumper is rtfm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 Ik denk dat of je moederbord kapot is of je geheugen. Laat het repareren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 [quote:cf9702042b="Bosje"][quote:cf9702042b="Jank"]Reset je bios eens, mogelijk biedt dat enig soelaas.[/quote:cf9702042b] Heb je deze suggestie al geprobeerd ? Ze nomen het vaak ook wel bios discharge of clear cmos. Gewoon jumpertje voor 10-15 sec kortsluiten, dan terug en dan proberen. Hoe en welke jumper is rtfm[/quote:cf9702042b] Oh ja, ik ben totaal A-technisch... en ik heb een HP Paviljon, ik weet niet of je die weleens opengemaakt hebt, maar je komt bijna nergens bij... In ieder geval bedankt voor jullie suggesties, het wordt zeer gewaardeerd... maar misschien moet ik mijn pc als hij straks helemaal niet meer opstart toch maar even wegbrengen voor reparatie... :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2003 wegbrengen kan altijd nog (of je moet haast hebben). De problemen worden hier heel vaak opgelost, dus geef ons allen een kans. :lol: Je hoor geen BIOS piep? Draaien de fan's wel die 2 seconden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2003 Ik hoor geen bios beep, ik hoor dat de fans beginnen met draaien en daarna schakelt hij automatisch uit. Ik laat hem vaak 24/7 aanstaan en 1 keer in de week zet ik hem een dag uit ofzo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2003 Zou de voeding kunnen zijn. Probeer er eens 1 te lenen van iemand om dat uit te sluiten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen