Ga naar inhoud

Problemen met installatie van Canon i950


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb zaterdag mijn nieuwe printer, een Canon i950, ontvangen. Echter kan ik de installatie ervan niet voltooien. Het aansluiten van de hardware gaat prima, de hardwaredetectie lijkt goed te gaan totdat ik probeer het stuurprogramma te installeren. De hardwartedetectie begint namelijk al tijdens het installeren van het stuurprogramma te sputteren dat er een fout was met de installatie en dat "het benodigde bestand niet kon worden gevonden". Welk benodigd bestand dat is, wordt niet vermeld. :-? De installatie van het stuurprogramma lijkt in een eindeloze lus terecht te komen en lijkt uiteindelijk te worden voltooid, maar de hardwaredetectie blijft een fout melden. Toen maar geprobeerd het nieuwste stuurprogramma van de Canon-website te installeren. Zelfde probleem, zelfs met de Engelse versie. Aan het stuurprogramma ligt het dus niet. Ik werk overigens met Windows XP Home Edition. Ik ben de enige gebruiker van de pc en heb daarom geen administrator account gemaakt. Dit was ook nooit nodige met mijn vorige printer, een Xerox Workcentre 480CX. Weet iemand misschien hoe ik de automatische hardwaredetectie op USB-poorten kan uitschakelen zodat mijn stuurprogramma-installatie kan worden voltooid? Volgens mij zorgt dit namelijk voor alle problemen. Ik heb ook al geprobeerd het .inf-bestand naar de Inf-map van Windows te kopiëren, in de hoop dat dit het benodigde bestand was. Dat hielp helaas niet. Alle hulp en suggesties worden enorm op prijs gesteld. :D Yogi45
Link naar reactie
Hallo Bosje, Ja, de printer is precies volgens de voorschriften geïnstalleerd. Ik heb nu een test uitgevoerd en gemerkt dat de printer ook afdrukt, het vervelende is alleen dat die foutmelding blijft opduiken en in het dialoogvenster alleen de knop Voltooien kan worden aangeklikt. Doe ik dat, dan verschijnt kort daarop weer de installatie van de software, waarna het foutmeldingsvenster gewoon weer terugkomt. Pas wanneer ik de printer uitzet, verdwijnt de foutmelding. Is er een manier om de automatische hardware detectie uit te schakelen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...