Ga naar inhoud

Allemaal nullen ?


Aanbevolen berichten

Een HD middels een utillity van fabrikant gevuld met nullen, op de schijf staat dus echt niets anders als nullen mag ik aannemen of is er op de HD toch een stukje dat door de fabrikant wordt gevuld en waar wij met low format niet bij kunnen? De schijf, wordt die herkend middels gegevens op de schijf of staat dit op een rom op de print? Als de gegevens op de schijf ? staan ,is dit dan te repareren?
Link naar reactie
[quote:9f9c9677be="Alipapa"]Een HD middels een utillity van fabrikant gevuld met nullen, op de schijf staat dus echt niets anders als nullen mag ik aannemen of is er op de HD toch een stukje dat door de fabrikant wordt gevuld en waar wij met low format niet bij kunnen? De schijf, wordt die herkend middels gegevens op de schijf of staat dit op een rom op de print? Als de gegevens op de schijf ? staan ,is dit dan te repareren?[/quote:9f9c9677be] als je een format doet met bijvoorbeeld een bootfloppy win 98 dan kan je noggegevens lezen van de schijf wil je echt zeker van je zaak zijn ga je naar de website van de fabrikant en dl daar een tool om een format uit te voeren (low of high ik weet dat eff niet) en dan wordt alles (inclusief de partitie tabel etc) met nullen overschreven en worden alle fabrieksinstellingen herstelt [color=red:9f9c9677be]Waarschuwing[/color:9f9c9677be] er wordt aangeraden om deze tool alleen in extreme noodgevallen te gebruiken you have been warned
Link naar reactie
[quote:5dc495b3ee="Alipapa"]... of is er op de HD toch een stukje dat door de fabrikant wordt gevuld en waar wij met low format niet bij kunnen? De schijf, wordt die herkend middels gegevens op de schijf of staat dit op een rom op de print? Als de gegevens op de schijf ? staan ,is dit dan te repareren?[/quote:5dc495b3ee] Bootsector en partitietabel worden misschien niet volledig gewist, misschien ook wel. Als de schijf na afloop in het bootproces bijft hangen dan is er nog iets van een bootsector aanwezig tenzij de computer om een opstart apparaat (bv A:) gaat vragen of een 'boot failure' meldt. Wat betreft de partitietabel, daar kom je achter als je opnieuw gaat partioneren. Van een volledige gewiste schijf valt niets te herstellen. Herstel is in theorie alleen mogelijk als er nog informatie terug is te vinden. Alleen maar nullen (of alleen maar enen) beschouw ik niet als informatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...