Ga naar inhoud

2 hardeschijven inbouwen


Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem ik had een hardeschijf uit mijn oude PC meegenomen om te testen bij een vriend enz. PI 166, 48MB werkgeheugen 1 hardeschijf = seagate meadlist 6531 6.4 Gig. 2 hardeschijf = Conner ??? 540mb. Maar nu heb ik de hardeschijf er weer terug ingezet en nu geeft hij fouten op. :( Ik heb de jumpertjes versteld). maar ik denk dat ik dat wel weer op de goede plaats kan zetten. alleen nou vraag ik me af of, omdat het zo'n oude computer is of hij de schijfen automatisch herkend? en of ik anders in het bios nog wat moet veranderen? (AMI Bios). En hoe werkt het ook alweer met: primary slave, primary master, secondary slave, secondary master??? alvast erg bedankt :D
Link naar reactie
Als je de computer niet hebt aan gezet zonder die 2e harde schijf, is in je BIOS niets gewijzigd. Als de jumpers goed staan moet alles dus werken. Als de jumpers fout staan, wordt meestal je harde schijf niet herkend. Meestal, omdat als je de jumper op Cable-select gezet hebt, kan dat net zo goed werken als wanneer je gekozen hebt voor master of slave. Bij Cable-select moeten wel beide schijven daar op staan. Anders kan je nog problemen krijgen. Daarbij kan het nog zo zijn, dat alles niet goed werkt omdat je ipv cable-select voor master en slave hebt gekozen, of andersom. Dat kan je gewoon uittesten. Mbt de primaire en secondaire aansluiting: Op de primaire IDE connector kan 1 kabel met een master en een slave worden aangesloten. Op de secondaire IDE connector kan dat ook. Afhankelijk van de connector is het dus primair of secondair. De slave zit overigens bij cable-select aan het uiteinde van de kabel. Je schijf wordt wel gezien. Daarom denk ik dat het probleem mogelijk is dat de schijf niet met de nodige voorzichtigheid is behandeld: - Niet stoten - Niet in de buurt van een magneet komen - zorgen dat er geen beschadigingen op treden door statische electriciteit (o.a. goed aarden) Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...