Ga naar inhoud

Drastische PC update


Aanbevolen berichten

Geachte forummers Nu mijn vader een nieuwe PC gaat kopen, krijg ik de oude waar ik nu op zit te typen. Deze computer voldoet voor mij niet echt meer, omdat ik hier de nieuwste spellen niet op kan spelen. Ik zal eerste de specs van de oude even geven: Processor: AMD 750mhz MoBO: SYK7VIA Geheugen: 96 MB RAM (SDRAM) Grafische kaart: Nvidia TNT 32 MB Harddisk: een oude die eruit gaat van een paar GB en een seagate Barracuda 40 GB is redelijk nieuw dus die blijft. CD ROM speler: SONY CD (re)writer: SONY Nu wil ik het volgende gaan veranderen. Processor: AMD XP 2600+ 113,- MoBo: A7N8X-X Nforce2, LAN audio 88,- Geheugen: 512 MB PC 400 DDR 3200 92,- Grafische kaart: Radeon 9800 315,- Harddisk: Western Digital 80GB ATA 100 8mb cache 93,- Assemblage 35,- [b:dd830ddff3]TOTAAL: 736,- [/b:dd830ddff3] Mijn OS is Windows '98 Ik heb in totaal zo'n 800 euro te besteden (in ieder geval niet meer), en wil het wel bij een computershop bestellen want ga het niet zelf in elkaar knutselen ben niet zo'n knutselaar. Als jullie nog TIPS hebben ik hoor ze ERG GRAAG. Met vriendelijke groet, Rik
Link naar reactie
je kan beter een ander moederbord nemen de epox 8rda & Abit nf7-s zijn goede moederborden hier kan je lekker meer overklokken. Mocht je niet gaan overklokken kan je beter DDR pc2700 nemen dit is vaak goedkoper en loopt synchroom met de fsb van de amd athlon 2600+ als dit het exemplaar met een fsb van 333 mhz is waardoor het beter kan presteren
Link naar reactie
de deluxe versie levert veeel meer extra's mee zoals vaak van die brackets aan de voorkant van je pc zodat je niet achter je pc hoeft te kruipen om snel iets aan te sluiten. ook heeft een deluxe versie vaak ook andere dingen op het moederbord zelf zo zal er bv. een serial ata aansluiting extra bijzitten en dit soort extra's
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...