Ga naar inhoud

Help, opstartprobleem


Aanbevolen berichten

Tja, ik ben absoluut geen computernerd, dus ik zal waarschijnlijk de meest domme vragen stellen, maar goed, die mensen moeten er ook zijn, toch? In ieder geval, het volgende probleem; als ik mijn computer opstart geeft -ie aan dat er een ongeldige boot.ini is (whatever that may be!!) en dat ie opstart vanaf c. Ik weet niet wat dat betekent en hoe ik dat op kan lossen (het enige wat ik eigenlijjk weet van de computer is hoe ik m aan en uit moet zetten) verder doet mijn 'aanhalingsteken' (deze dus) raar, als ik een keer hierop duw krijg ik dit'' (twee dus) met backspace kan ik er wel een verwijderen, maar met het typen van een engelse email is dit verrekte lastig. Wie heeft enig idee? Enne..........bedankt!
Link naar reactie
[quote:9af3cbd2e3="Danjel"]In ieder geval, het volgende probleem; als ik mijn computer opstart geeft -ie aan dat er een ongeldige boot.ini is (whatever that may be!!) en dat ie opstart vanaf[/quote:9af3cbd2e3] Welkom op het forum. Tja wat is een domme vraag? TIp is wel om de Zoekopdracht eens te gebruiken. Het probleem BOot.ini passeert wel eens. Zover ik mij herinner moet je een Windos herstel of reparatie doen. BOot.ini vertelt Windows NT op welke partitie Windows is geïnstalleerd. Heb je bijvoorbeeld alleen WIndows XP in gebruik en staat die op C:? Of zegt dit je niks? Of staat er meer op dan alleen XP of wat anders? [quote:9af3cbd2e3="Danjel"]verder doet mijn 'aanhalingsteken' (deze dus) raar, als ik een keer hierop duw krijg ik dit'' (twee dus) met backspace kan ik er wel een verwijderen, maar met het typen van een engelse email is dit verrekte lastig.[/quote:9af3cbd2e3] Het feature internationale lettertekens wordt nogal eens ondergewaardeerd. Om letters met accenten te tikken vind ik het een schitterende functie. Ik vind het onhandig om de oude DOS tabel op te zoeken. En als behang naast mijn monitor vind ik het niet zo fraai. Als je dit niet wilt hebben moet je de toetsenbordindeling anders instellen. Voor Windows XP moet je dan naar het COnfiguratiescherm en dan naar Landinstellingen. Wat je ook kan doen is er aan wennen dat je dit mooie feature hebt en dan na een quote een spatie tikken, dan krijg je gewoon een quote. De vraag is dus of je é of õ of û of alleen 'e of ^u of iets dergelijks makkelijk wilt intoetsen.
Link naar reactie
[quote:31decd7551="Hans.Vosman"] Welkom op het forum. Tja wat is een domme vraag? TIp is wel om de Zoekopdracht eens te gebruiken. Het probleem BOot.ini passeert wel eens. Zover ik mij herinner moet je een Windos herstel of reparatie doen. BOot.ini vertelt Windows NT op welke partitie Windows is geïnstalleerd. Heb je bijvoorbeeld alleen WIndows XP in gebruik en staat die op C:? Of zegt dit je niks? Of staat er meer op dan alleen XP of wat anders?[/quote:31decd7551] Ik heb van de windows programma's alleen XP in gebruik en ik geloof dat die op C staat. [quote:31decd7551="Hans.Vosman"] Het feature internationale lettertekens wordt nogal eens ondergewaardeerd. Om letters met accenten te tikken vind ik het een schitterende functie. Ik vind het onhandig om de oude DOS tabel op te zoeken. En als behang naast mijn monitor vind ik het niet zo fraai. Als je dit niet wilt hebben moet je de toetsenbordindeling anders instellen. Voor Windows XP moet je dan naar het COnfiguratiescherm en dan naar Landinstellingen. Wat je ook kan doen is er aan wennen dat je dit mooie feature hebt en dan na een quote een spatie tikken, dan krijg je gewoon een quote. De vraag is dus of je é of õ of û of alleen 'e of ^u of iets dergelijks makkelijk wilt intoetsen.[/quote:31decd7551] Nu heb ik gekeken bij configuratiescherm, de taalindeling is NL (dat moet volgens mij ook,(bij landinstellingen), want daar staat geen int. tussen, nu heb ik bij geavanceerd gekeken en daar staan conversietabellen voor codetabel, hier is code 5000 (int) aangevinkt, code 1148 en 20105 (ook internationale o.a. met euroteken) niet.....kan ik deze gewoon aanklikken. Waarschijnlijk lach je je kapot, maar ik heb er dus echt de ballen verstand van!!! Overigens heb ik een virusscan over mijn computer laten gaan, bleek dat ik een worm had...... Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:293fb362ae="Danjel"]Tja, ik ben absoluut geen computernerd, dus ik zal waarschijnlijk de meest domme vragen stellen, maar goed, die mensen moeten er ook zijn, toch? In ieder geval, het volgende probleem; als ik mijn computer opstart geeft -ie aan dat er een ongeldige boot.ini is (whatever that may be!!) en dat ie opstart vanaf c. Ik weet niet wat dat betekent en hoe ik dat op kan lossen (het enige wat ik eigenlijjk weet van de computer is hoe ik m aan en uit moet zetten)[/quote:293fb362ae] Ga naar [b:293fb362ae]Start[/b:293fb362ae] -> [b:293fb362ae]Uitvoeren[/b:293fb362ae] en typ daar: [b:293fb362ae]msconfig[/b:293fb362ae] Ga daar naar [b:293fb362ae]Boot.ini[/b:293fb362ae] en typ dat ff over en zet het hier op het forum neer. [quote:293fb362ae="Danjel"] verder doet mijn 'aanhalingsteken' (deze dus) raar, als ik een keer hierop duw krijg ik dit'' (twee dus) met backspace kan ik er wel een verwijderen, maar met het typen van een engelse email is dit verrekte lastig. Wie heeft enig idee? Enne..........bedankt![/quote:293fb362ae] [quote:293fb362ae="FAQ Windows"]2. Q. Ik kan niet (meer) m.b.v. ',",`, enz. makkelijk accenten zetten. Hoe zorg ik ervoor dat dit (weer) wel kan? A. Je toetsenbordinstellingen staan niet op VS-internationaal. Hoe stel je het juist in? Ga naar Start->Instellingen->Configuratiescherm->Landinstellingen. Kies daar voor het tabblad Talen en dan voor "Details...". Kies vervolgens voor "Toevoegen". Selecteer als invoertaal Nederlands en als Toetsenbord-indeling Verenigde Staten - (internationaal). [/quote:293fb362ae] Deze moet dus NIET op VS internationaal staan.
Link naar reactie
Nou, ben dus naar Start-UItvoeren gegaan, heb msconfig ingetikt, maar zie geen tabblad met boot.ini................ verder moet de toetsenbordindeling niet op VS Internationaal staan, ik zie in dat schermpje 2 opties: Nederlands (lichtgedrukt) en VS Internationaal (vetgedrukt), hoe kan ik Nederlands dan selecteren? Als ik nl. op toevoegen klik staat er bij de toetsenbordindeling geen NL tussen, wel belgisch...........
Link naar reactie
[quote:98cd0e8562="Danjel"]Nou, ben dus naar Start-UItvoeren gegaan, heb msconfig ingetikt, maar zie geen tabblad met boot.ini................[/quote:98cd0e8562] Na intikken van Msconfig en <Enter> verschijnt er een venster waarin het woord Boot.ini voorkomt (4e tab van links, 3e tab van rechts). Dit is wel Windows taal ............. puntjes zetten kan ik ook :lol: [quote:98cd0e8562="Danjel"]verder moet de toetsenbordindeling niet op VS Internationaal staan, ik zie in dat schermpje 2 opties: Nederlands (lichtgedrukt) en VS Internationaal (vetgedrukt), hoe kan ik Nederlands dan selecteren? Als ik nl. op toevoegen klik staat er bij de toetsenbordindeling geen NL tussen, wel belgisch...........[/quote:98cd0e8562]Dat Nederlands goed! Niet veranderen. Je moet bij Landinstellingen (dat had ik toch gezegd) de toetsenbord indeling veranderen. De toetsenbord indeling is nu nog VS-internationaal (en niet Nederlands!). De kun je bv instellen op VS-101 of iets dergelijks. Ik weet zo niet de WIndows XP benaming. Op zich moet de FAQ wel duidelijk genoeg zijn, dat is het eerste topic in het forum. Kennelijk toch niet duidelijk genoeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...