Ga naar inhoud

RAID Probleem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met een vraag, nl: Ik heb 4 schijven hangen aan een Highpoint rocketraid 133 met in totaal ong. 120 Gb in RAID 0. Nu wil ik foto`s bewerken, analoge video`s op cd schrijven en DVD`s rippen. Voor de foto`s gebruik ik photoshop, voor de video`s Pinnacle 8 en voor DVD`s dvd2one. Als ik de 120 GB partioneer hoe groot moeten deze dan worden en is het dan beter om de boven genoemde programma`s op dezelfde partitie te installeren waar de bewerking plaats vind? Of gebeurt dit altijd op de partitie waar de programma`s zijn geinstalleerd?
Link naar reactie
In totaal heb je ongeveer 114GB. Ik zou het zo doen: 1 partitie van 8GB voor het besturingssysteem + programma's; 1 partitie van 6GB voor de foto's; en nog een partitie om de overige 100GB voor video te gebruiken. Videobewerking neemt namelijk nogal wat ruimte in beslag en 100GB zal zeker wel genoeg zijn :) Het maakt eigelijk niet zo veel uit of je de programma's op een andere partitie installeert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...