Ga naar inhoud

Nieuwe computer, is dit iets ???


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan binnekort een nieuwe pc te kopen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat het wordt. Dit wil ik er mee gaan doen: Voornamelijk spellen spelen (en ook over een jaar of 1,5 - 2 wil ik de nieuwste spellen nog goed kunnen draaien) DVD's / films kijken (maar dat zal ik voornamelijk toch beneden doen op een gewone DVD speler) beetje internetten Redelijk geluid voor de spellen (maar hoeft niet echt super te zijn) DVD-rewriter Ik ben net bij Paradigit geweest en heb met behulp van een medewerker daar de volgende PC samengesteld: Computersysteem: 1 paradigit ulitima wit Besturingssoftware: 1 microsoft® windows® xp home nl oem + lic Processor: 1 amd athlon xp 2500+ 333fsb socket-a Koeler: 1 cpu cooler socket-a t/m xp3000+ spire ln Koeler: 1 kast ventilator 80x80 mm 12 volt Moederbord: 1 albatron kx600 pro socket-a ddr400 agp8x Geheugen: 1 geheugen dimm 512 mb pc2700 ddr 3 j. gar Harddisk: 1 wd 120,0 gb udma100 7200rpm 8mb cache Harddisk: 1 geen partitie indeling CD / DVD Speler: 1 lg dvd-rom 16x48 ide oem CD/DVD-Rewriter: 1 nec nd1300a dvd±r/rw ide oem Videokaart: 1 connect3d ati radeon 9600 pro 128mb ddr agp Geluidskaart: 1 sound onboard Modems/ISDN: 1 geen modem/isdn Netwerk: 1 netwerkkaart on board Floppy Drive: 1 floppy disk drive 3,5" 1.44 mb Kast: 1 para miditower atx v-06 300w Software: 1 panda titanium oem antivirus 1 jr update Applicatiesoftware: 1 geen applicatiesoftware Monitor: 1 philips 17" 107e ivoor Printer: 1 geen printer Scanner: 1 geen scanner Speaker: 1 creative 2.1 inspire p380 zwart Keyboard: 1 logitech internet keyb. oem ps/2 ivoor Muis: 1 logitech optical wheelmouse oem Kabel / Stekker: 1 geen stekkerdoos Camera: 1 geen overige supplies Garantie: 1 garantie: 3 jaar carry-in Prijs 1153 euro Zou dit een goede aankoop zijn die voldoende voldoet aan mijn eisen en waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan?
Link naar reactie
[quote:c5cd5cb3f3="jackdegek"]Als je over 1,5 - 2 jaar de nieuwste games nog vloeiend wilt spelen, zul je wellicht een krachtigere videokaart moeten nemen, bijvoorbeeld een radeon 9800 pro. Voor de rest ziet het systeem er wel ok uit.[/quote:c5cd5cb3f3] Maar dat is een beetje het probleem, want dan ben ik bij Paradigit meteen 240 euro duurder uit ( en of ik dat er dan voor over heb weet ik ook niet, misschien dat ik dan tegen die tijd maar beter gewoon een nieuwe videokaart kopen ) en er werd me daar ook vertelt dat bij de radeon 9800 pro de prijs / kwaliteit verhouding een beetje zoek was.
Link naar reactie
Een Radeon 9800 non-pro heeft naar mijn mening een betere prijs/kwaliteit verhouding. In jou geval zal ik in ieder geval wel voor een Radeon 9800 gaan. Je geeft wat uit, maar het scheelt je wel weer een paar honderd euro voor een 3D kaart over een paar jaar... Een 9800 non-pro van Club3d kost op het moment bij Challenge Computers € 314,50 (challengecomputers.nl) Ik weet niet welk spul ze bij Paradigit hebben, maar Club3d is wel ongeveer het goedkoopste spul op de markt. De kans is dus groot dat hij bij Paradigit flink duurder is... Succes met je keuze!
Link naar reactie
Dit zijn de mogelijke keuzes voor dit systeem bij Paradigit met bijbehorende meerprijs: Videokaart: connect3d ati radeon 9200 128mb ddr agp (standaard) connect3d ati radeon 9200 128mb ddr agp asus gf4 ti4800se 128mb ddr vivo agp8x € 66,00 connect3d ati radeon 7500 64mb ddr agp € -/- 30,00 connect3d ati radeon 9600 128mb ddr agp € 50,00 [b:22f5d652c8]connect3d ati radeon 9600 pro 128mb ddr € 110,00 nu gekozen[/b:22f5d652c8] connect3d ati radeon 9800 pro 128mb tv d € 350,00 matrox g550 32mb ddr dualhead/dvi agp oe € 20,00 matrox parhelia 128mb ddr 3-head oem € 350,00 xfx geforce4 mx440 64mb ddr tv-out agp8x € -/- 39,00 xfx geforce fx5200 128mb tv dvi agp8x € 0,00 xfx geforce fx5600 128mb tv dvi agp8x € 70,00 xfx geforce fx5600 256mb tv dvi agp8x € 90,00
Link naar reactie
Alleen een pro'tje dus... Misschien is de 9600Pro dan misschien toch wel de beste keuze ja. Zoals je al aangeeft is het prijsverschil behoorlijk hoog... Een mooi gemiddeld kaartje waarmee je de games die eind dit jaar uitkomen met gemak kunt draaien. En bovendien ondersteuning voor DirectX 9... Als ik jou was zou ik dan voor deze kaart gaan en over een jaartje (of twee) voor een dan weer gemiddeld kaartje ;) Kies gewoon wat jij wil. Heb je er veel geld voor over en wil je persee de beste game-sensatie die je kunt hebben? Ga dan voor de 9800Pro. Ben je iets zuiniger met je centjes, maar wil je toch een goede prijs/kwaliteit verhouding, ga dan voor de 9600 Pro.
Link naar reactie
Processor zo laten, is netjes zo. Ik vind het persoonlijk in ieder geval de 110 euro niet waard. Soundcard is natuurlijk beter. Goede kwaliteit is bijv. de Audigy II van Creative. De Albatron KX600 Pro heeft echter wel een (goede) geluidskaart ingebouwd (6 channel). Het is niet nodig een aparte geluidskaart aan te schaffen, daar jij zegt dat top-geluid niet noodzakelijk is. Moederbord heb ik niet echt veel verstand van. Ik ben meer een pentium typje dus ben niet zo into de socket A :) Hij heeft niet bijster veel opties, op de ethernet aansluiting na. Misschien verstandig, mits je extra opties als firewire nodig hebt, het moederbord te verhogen naar een versie met meerdere opties. (overzichtje functies Albatron KX600 Pro: http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/specification.asp?pro_id=65)
Link naar reactie
Tja.. als je mobo niet meer veranderd kan worden heeft 't weinig zin natuurlijk. Maar ok, het mobo wat je nu hebt gekozen heeft een KT600 Chipset onboard, opzich niet verkeerd, maar de nForce 2 Chipsets van nVidia zijn toch wel wat beter. Ik zou dus zeker voor een nForce2 mobo gaan. Bijvoorbeeld de Abit NF7-S of de Asus A7N8X Deluxe. Hiervan is de onboard sound (Soundstorm genaamd) ook een stuk beter dan van het KT600 mobo wat jij noemt. nForce2 dus! Overigens vertel je dat je over 1,5 á 2 jaar nog vloeiend alle spellen wilt kunnen spelen, dat kun je wel vergeten. Maar een mooie upgrade zou zijn 512 Mb extra, zodat je op een totaal van 1024 uitkomt. En dan wel PC3200 geheugen, want je wilt bij een eventuele upgrade natuurlijk niet meteen ook nieuw geheugen moeten kopen. De monitor die je daar noemt ken ik niet. Met een andere Philips monitor, de 107B40, heb ik wel hele goede ervaringen.
Link naar reactie
[quote:8e1f7f7aee]ati radeon 9600 pro 128mb ddr agp[/quote:8e1f7f7aee] je kan beter een 9700 non pro kopen deze heeft 8 pixelpipelinnes de 9500 pro heeft er ook 8 maar bij de 9600 doen ze er maar 4 vraag me niet wrm maar voor rond de 40 euro duurder heb je een 9700 wrm staat de 9700 niet in de lijst van paradigit...????
Link naar reactie
Ik ben vandaag ook nog ff bij mycom langs geweest om een systeempje samen te laten stellen. Dit kwam eruit: Maxtor 120 gb SATA, 7200rpm Sapphire ATI 9600 Pro Atl AGP MyCom H600M P4/AMD ATX SONY Diskettedrive 1,44 MB 3,5" Pioneer DVD Burner DVR-106 OEM ( +/- ) Pioneer DVD 16x40 IDE Oem Philips A2.310 Rhyth Wave 310 Logitech Cordless Desktop liyama 17" HM704UTC Diamondtrn ASUS A7N8X Deluxe/GOLD AMD Athlon XP Retail 2500 + 2x Corsair 256MB DDR400 32MX64 Prijs 1408 euro De belangrijkste verschillen zijn dus het moederbord, de monitor en het geheugen (2 x 256 i.p.v. 512) Zeg het maar, zou dit een beter systeem zijn en waarom? Ik heb al wel besloten dat als ik voor Paradigit ga dat ik er een betere monitor en draadloos toetsenbord en muis bij kies.
Link naar reactie
Mycom levert je een prima monitor, dat is een pluspunt. Prima keyboardje ook, zou ik ook voor gaan als ik zou mogen kiezen. 120 GB is echter een beetje overkill. Je bent niet van plan er video's mee te bewerken of iets dergelijks, tenminste dat maak ik niet op uit je eerste posts. Als ik jou was zou ik Mycom vragen of ze je twee goedkope 40 GB harddiskjes kunnen leveren, en aansluiten in een RAID-O configuratie... Brander weet ik niet veel over, had nog nooit eerder van dit type gehoord.. Maar hij schijnt dus + en - te branden, dat is altijd een plusje. Moederbord is zeer netjes. Firewire aansuiting is handig, RAID controller aanwezig enz. Goede specs, zeer mooi moederbord. Geheugen is ook prima, en Corsair is goed te overklokken. De prijs is niet bijster laag, maar ook niet echt veel. Top systeempje :D
Link naar reactie
Overklokken is sneller laten draaien dan de standaard instelling (processor, geheugen, grafische kaart). Zo kun je soms leuke snelheidswinsten behalen, maar er worden meer eisen aan bv. je koeling gesteld in verband met de grotere warmteontwikkeling. Fabrikanten raden overklokken vaak af, met het argument dat het niet bevorderlijk is voor de levensduur. Niet iets om als leek te proberen. Je PC is snel genoeg.
Link naar reactie
Ik zie net dat het moederbord van Paradigit inwisselbaar is voor het volgende: asus a7v600 socket-a ddr400 agp8x met een meerprijs van 20 euro. Zou dat nog een goede optie zijn? Verder hebben ze bij Paradigit het volgende moederbord nog voor AMD systemen albatron km18g nforce2 socket-a ddr400 voor de prijs van 139,00 euro. Zou anders dit nog een hele verbetering van het systeem opleveren? Het is officieel wel niet inwisselbaar bij dit systeem, maar het valt natuurlijk te proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...