Ga naar inhoud

Nieuwe PC.....?


Aanbevolen berichten

Dit wordt waarschijnlijk ons nieuwe systeem: [b:f8de72240a]Operating System[/b:f8de72240a] Microsoft® Windows® XP Home Editie NL [b:f8de72240a]Processor [/b:f8de72240a]Intel Pentium 4 2.8GHz, 512kB cache, 800MHz FSB, Hyper-Threading [b:f8de72240a]Moederbord[/b:f8de72240a] Intel 865 chipset, ATX, 1x AGP, 3x PCI, 6x USB 2.0, LAN, ATA-100, IEEE1394 [b:f8de72240a]Geheugen[/b:f8de72240a] 1024MB PC3200 Dual-Channel DDR-SDRAM (2x 512MB) [b:f8de72240a]Harddisk[/b:f8de72240a] 200GB UDMA100 7200RPM [b:f8de72240a]Videokaart [/b:f8de72240a]Ati Radeon 9800 Pro (128MB) Hercules [b:f8de72240a]Diskdrive[/b:f8de72240a] 1.44 Mb 3.5 inch [b:f8de72240a]Communicatie[/b:f8de72240a] 56 kbps PCI modem V.92 [b:f8de72240a]Geluidskaart[/b:f8de72240a] Creative Soundblaster Audigy 2 player [b:f8de72240a]Speakers[/b:f8de72240a] Creative Inspire 5.1 5300 Analog [b:f8de72240a]Toetsenbord [/b:f8de72240a]Microsoft Wireless Optical Desktop [b:f8de72240a]Muis[/b:f8de72240a] Microsoft Wireless Optical [b:f8de72240a]Behuizing [/b:f8de72240a]ATX miditower + 300 Watt voeding + extra fan [b:f8de72240a]CD-writer [/b:f8de72240a]DVD rewriter, 4x DVD+/-R, 2.4x DVD+/-RW, 12x DVD, 16x10x40 CDRW [b:f8de72240a]DVD-speler [/b:f8de72240a]16x DVD, 48x CD-ROM speler Wat vinden jullie ervan? (bijvoorbaat dank!)[b:f8de72240a][/b:f8de72240a]
Link naar reactie
[quote:dc0a75a0df="Frankie!"] Geheugen [b:dc0a75a0df]1024MB[/b:dc0a75a0df] PC3200 Dual-Channel DDR-SDRAM [b:dc0a75a0df](2x 256Mb)[/b:dc0a75a0df] [/quote:dc0a75a0df] hier klopt iets niet [quote:dc0a75a0df="Frankie!"] Behuizing ATX miditower + [b:dc0a75a0df]300 Watt voeding[/b:dc0a75a0df] + extra fan [/quote:dc0a75a0df] fout met deze pc heb je meer als 300 watt voeding nodig mijn keuze voeding zou 450 watt zijn!
Link naar reactie
(2x 256) Dat klopt inderdaad NIET! het is 1024 MB! Het is een SKY computer (Dixon). De behuizing daarvan kan ik niet veranderen (of upgraden) Is 300 Watt echt te weinig.........? De PC wordt gebruikt voor GAMES (zoals (Combat) Flight Simulator, Battlefield 1942, SoF 2, binnenkort Half-Life2!! :wink: ) Voor de rest wordt er veel digitale foto's bekeken/bewerkt. En ook videobewerking met de Pinnacle DC10.
Link naar reactie
En Sky c.q. Dixons is ook helemaal fout. Denk je eens in dat ie kapot gaat. Zie je het al voor je? Je levert 'm in bij de Dixons waar je je verhaal moet vertellen aan een nitwit, ze sturen 'm op naar een of andere werkplaats en je bent 'm een paar weken kwijt. Zo'n merk-PC, als je bij Sky al van een merk kunt spreken, is sowieso een afrader. Je ziet het nu al, je kunt niet eens een andere voeding erin laten zetten. Het is deze configuratie en anders niet.
Link naar reactie
Idd.. wat ga je betalen voor die configuratie? Je kunt het beter bij een echte computerwinkel gaan halen, waarschijnlijk ben je dan nog minder geld kwijt. Dan nog één opmerking, je zet d'r echt een killersysteem neer, alleen met een 200Gb HD. Ik zou, als je toch zoveel uit ging geven, RAID in gebruik gaan nemen, bijvoorbeel 2*80, of 2*120 GB erin hangen. De presaties van je computer nemen bij het gebruik van een RAID configuratie zeker toe. En als je dan toch niet bij Dixons gaat kopen heb je daar nog best geld voor over :)
Link naar reactie
Met RAID ben ik helemaal niet bekend.... Hoe werkt dit? En waar kan ik evt. meer info vinden hierover? (prijzen, uitleg,etc) De voeding is TE weinig begrijp ik nu, maar waarom? :o Iedereen is gelukkig ERG ENTHOUSIAST over de het SKY-merk :lol: :wink: Het is niet anders: PC prive project! Dus DIXONS (sky of hp) of anders niks! helaas......... :roll:
Link naar reactie
Ben je gebonden aan die merken/winkels bij je PC project? Hmmm... ik heb zelf trouwens geen ervaring met Sky, maar aan de reacties van anderen hier te zijn is het niet veel soeps :) Voeding is te weinig omdat je hier een mega systeem neerzet, die werken niet op een setje alkaline batterijen ;) RAID, sjah welke RAID, d'r zijn verschillende typen RAID-configuraties. Wil je een grotere snelheid dan moet je gaan voor RAID 0. Dit combineert twee of meer harddisks met het doel extra prestaties. RAID 0 leest en schrijft data tegelijkertijd van en naar verschillende harddisks. Als je bijv. twee harddisks van 80gb opneemt in je systeem in een RAID 0 'array' ziet het besturingssysteem één harddisk van 2x80=160 gigabyte. Als er bestanden worden weggeschreven naar de harddisk, worden deze opgedeeld in blokken en blok voor blok weggeschreven naar de twee harddisks: het eerste blok naar hardisk 1, het tweede blok naar harddisk 2, het derde blok naar harddisk 1 enz. Ieder bestand komt dus voor de helft op hd1 terecht en voor de helft op hd2. Doordat beide schijven tegelijkertijd bezig zijn met lezen of schrijven, worden er met de dood RAID-0 gecreeerde 160 GB schijf veel betere prestaties behaald dan normaal met één losse 160 GB harddisk. Voordeel met RAID-0 is dus de extra snelheid, nadeel is wel dat de twee 80 gb harddisks altijd iets duurder zijn dan één 160 gb harddisk, en niet te vergeten dat de kans op dataverlies twee keer zo groot is. Als namelijk één van de schijven geen zin meer heeft, ben je al je data kwijt.
Link naar reactie
RAID is simpel gezegd een opstelling met twee harde schijven, waarbij naar beide hardeschijven tegelijk kan worden geschreven, en ook tegelijk vanaf kan worden gelezen. Het is niet zo moeilijk om te begrijpen dan 2*75MB dan sneller weg geschreven kan worden dan 1*150MB. Er kan immers naar 2 hardeschijven tegelijk worden geschreven. Dit geldt natuurlijk ook voor het lezen vanaf de hardeschijven. Overigens denk ik dat dit systeem wel voor kan met een 300w voeding. Je koopt 'm immers bij Dixons, en deze zullen toch een stabiel systeem moeten leveren. Als ze dat niet doen kun je gewoon terug gaan. Offtopic: Ik zou je baas toch maar eens gaan adviseren de pc prive projecten aan een ander bedrijf uit te besteden. Dixons is nu eenmaal duur, en d'r zijn zat andere bedrijven die ook meedoen aan pc prive projecten. Edit: Ik zal toch echt sneller moeten gaan typen
Link naar reactie
[quote:c9fccf370d="Frankie!"] Het is niet anders: PC prive project! Dus DIXONS (sky of hp) of anders niks! helaas......... :roll:[/quote:c9fccf370d] Dan kunnen de bezwaren van oa Brigitte vervallen. Check wel bij je pc prive project leider wat is afgesproken voor support, vooral in de eerste paar weken. Je kan bij hem dan ook de zaak voorleggen dat de voeding te weinig is.
Link naar reactie
Of Sky een slecht merk is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ze een aantal keer als beste getest zijn bij de consumentenbond. Of zij ook de degelijkheid van de componenten testen, is mij onbekend. De systeemspecificaties duiden op een zgn. high-end systeem. D.w.z. dat je ongeveer het duurste van het duurste koopt. Zie de videokaart Radeon 9800 pro. Dat is een kaart tussen 450/500 euro. Dat koop je alleen maar als je liefhebber bent van razendsnelle 3D-spellen. Anders is het echt overdreven... Wat ik een groot nadeel vind bij Dixons, is dat je WindowsXP er niet bijgeleverd krijgt op cd-rom. Het staat ergens op een verborgen partitie verscholen. Als je HD na de garantieperiode (1 jaar bij Dixons) kapot gaat, kan je WindowsXP nogmaals kopen :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...