Ga naar inhoud

CD brander kan alleen nog 8-speed....


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik hetvolgende opgemerkt: Mijn CDR-brander in mijn laptop, overigens een nieuwe, kan alleen nog op 8X branden. Welk brandprogrammaatje ik ook probeer, 8X is de maximale snelheid terwijl ie ook 16X kan branden. Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar er is toen geen duidelijke oplossing voor gekomen. Ik hoop dat iemand met veel verstand zich er over kan buigen want ik vind dit erg vervelend. Ik heb reeds 4 keer geformat, alles gechecked bij hardware-config, maar niks staat vermeld als error. :x
Link naar reactie
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Het betrof CD-RW schijfjes van Nashua 16 speed. Zowel op mijn bureau PC (16 speed brander) als op mijn Laptop (10 speed brander) ging het fout. Heb nog twee andere merken CD- tjes geprobeerd echter met het zelfde resultaat. In samenwerking met een goede computer zaak (My Com Apeldoorn) hebben we net zo laang geprobeerd tot het wel lukte. Uiteindelijk waren het de CD-RW's van Philips die deden wat ze moesten doen, nl op 12 speed branden. Het betreft de CD-RW 80, 4-12 Speed van Philips. Ik hoop dat je hier mee geholpen bent
Link naar reactie
Een MATSHITA UJDA730 DVD/CDRW Houdt absoluut niet van Verbatim schijfjes ('track following error', een veelvoorkomend iets volgens Nero, een aanwaijzing dat de brander de schijfjes niet prettig vindt, zo heeft elke brander z'n voorkeuren). Misschien wel interessant, dat Nashua-verhaal, bedankt. Ik heb de laatste tijd veel Nashua gebruikt.
Link naar reactie
[quote:7bae20b10a="Toshiba707"]Sinds kort heb ik hetvolgende opgemerkt: Mijn CDR-brander in mijn laptop, overigens een nieuwe, kan alleen nog op 8X branden. Welk brandprogrammaatje ik ook probeer, 8X is de maximale snelheid terwijl ie ook 16X kan branden. Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar er is toen geen duidelijke oplossing voor gekomen. Ik hoop dat iemand met veel verstand zich er over kan buigen want ik vind dit erg vervelend. Ik heb reeds 4 keer geformat, alles gechecked bij hardware-config, maar niks staat vermeld als error. :x[/quote:7bae20b10a] Als je EasyCdCreator gebruikt is het zeker aan te bevelen om de XP-brand-mogelijkheden uit te zetten. ECC heeft daar nog wel eens problemen mee. Suc6 :D
Link naar reactie
Brandprogramma's, altijd leuk onderwerp! :lol: Wel, EasyCD gebruik ik niet, ik was een groot fan van Nero totdat in de laatste build van 5 en nu ook in 6 aardig wat 'overburn-bugs' zitten. Sinds kort gebruik afwisselend Nero maar vooral BurnAtOnce, dit is een freeware brandprogramma dat wel zo súper z'n werk doet! Herkent automatisch ISO-files die dan met één klik gebrand kunnen worden. DE XP brandfunctie uitzetten...hoe doe je dat?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...