Ga naar inhoud

TIP !! Notebook


Aanbevolen berichten

Ben aan het dubben welke notebook ik moet aanschaffen, wordt mesjogge v/h grote aanbod van deze aparaten. Kreeg al reakties dat Dell en Toshiba kwalitatief hele goede notebooks hebben, echter de aftersale en/of bereikbaarheid bij Dell was niet altijd even toppie. Wil de notebook gebruiken voor video, foto's, games en uiteraard internet. Weet wel al dat ik een Centrino processor wil en wireless aansluiting. Wie kan mij helpen of heeft ervaringen met Dell 8600, Toshiba m10 of een Asus (weet niet of laatst genoemde net zo kwalitatief goed is als Dell en Toshiba) Ronald
Link naar reactie
[quote:64f4931f9a="ronald40"]Ben aan het dubben welke notebook ik moet aanschaffen, wordt mesjogge v/h grote aanbod van deze aparaten. Kreeg al reakties dat Dell en Toshiba kwalitatief hele goede notebooks hebben, echter de aftersale en/of bereikbaarheid bij Dell was niet altijd even toppie. Wil de notebook gebruiken voor video, foto's, games en uiteraard internet. Weet wel al dat ik een Centrino processor wil en wireless aansluiting. Wie kan mij helpen of heeft ervaringen met Dell 8600, Toshiba m10 of een Asus (weet niet of laatst genoemde net zo kwalitatief goed is als Dell en Toshiba) Ronald[/quote:64f4931f9a] Ben al enige tijd in het ebzit van een Acer. Prima ding! Denk dat je uit moiet gaan van hetgeen je in ieder geval zelf wenst en dan een kwestie van prijzen/service vergelijken. Ook ik vindt Toshiba een prima merk, doch ben van menng te veel voor die naam te betalen. Suc6 :lol:
Link naar reactie
[quote:2eae0ba59e="Sellis"]Ik heb juist wel goede ervaringen met Toshiba. Verder ook ervaringen met IBM, de desktops en servers vind ik goed, maar de notebooks juist weer niet. Terwijl vrienden weer zweren bij de laptops van IBM. Zo zie je maar ieder heeft zijn/haar eigen voorkeuren. Suc6 met je keuze.[/quote:2eae0ba59e] Ik zweer ook bij IBM. Daarnaast heb ik goede ervaringen met Asus, zeker degelijk gebouwde apparaten.
Link naar reactie
Goede ervaringen met compaq. IBM vindt ik waardeloos, vooral met de USB poorten. (3 serie) Als je een IBM muis erin doet moet je onthouden in welke USB poort je hem hebt gedaan de 1e keer. Anders kirjg je allerlei gekke situaties. De IBM en ik dacht ook bij de nieuwste modellen van andere merken wordt de PS2 poort weggelaten. Je moet het dan met USB poorten doen vwb een muis en toetsenbord (die heb je nodig als je er lang op werkt en de Arbo richtlijnen aanhoudt ivm muisarmen etc..)
Link naar reactie
[quote:3356afe0b5="micky.g"]asus, dell en toschiba (en IBM) zijn A-merken..... Naar mijn mening niet echt te vergelijken met benq, Sky en dergelijke. En al helemaal niet met die Medion Crap.... Dat is alsof je appels met peren vergelijkt.[/quote:3356afe0b5] Beetje "merkengeil"? Die Medion is qua prijs/prestatie een prima laptop. Bij mijn zoon werkt ie al geruime tijd zonder enig mankeren. Ten tijde van aanschaf heb ik hem op diverse beursen qau prijs/prestatie vergeleken. Geen enkel A-merk kon er aan tippen. Ook de service achter Medion is inmiddels prima. Ik heb dit aan den lijve ondervonden bij m'n digitale camera. Gewoon een nieuwe gekregen na bijna één jaar foutloos werken. Ik ben :D over die Medion apparaten.
Link naar reactie
Dat heeft niets met merkengeil te maken, ieder zijn eigen mening en voorkeur. Ik ben niet merkengeil in die zin, maar ik wil wel goed en degelijk spul en dat is naar mijn mening vaak niet het geval bij low-budget spul. (De prijs moet ergens vanaf komen) Dit zijn discussies die hier al tot in den treure gevoerd zijn....... Het is maar net wat je met je spul doet en wat voor type user je bent. Dat heeft zowat op alles betrekking. De een geeft de voorkeur aan de skoda de ander aan mercedes om nog maar eens wat te noemen. Het is naar mijn mening wel nog altijd zo dat pc's en dergelijke niet in de supermarkt thuis horen. (ongeacht de veel geroepen prijs/kwaliteit kreet) Maar veel doorsnee usertjes zullen misschien wel tevreden zijn met het spul dat men daar kan kopen.
Link naar reactie
[quote:b66164e8a3="sjalesho"]Ik denk dat de Benq Joybook 5000 een zeer goede is en het ziet er erg mooi uit! Ik heb zelf een Sky (Dixons) laptop, maar als ik opnieuw zou moeten kiezen, dan zou ik waarschijnlijk voor de Joybook gaan. Zie: http://www.vicomputer.nl/productView.php?category_id=1&product_id=9[/quote:b66164e8a3] Niet echt geschikt voor Ronald's gebruik. 256 mb is een beetje aan de lage kant voor videobewerking. En bovendien is het nooit verkeerd een goede lading geheugen aan boord te hebben ;) Maar ronald40, wat is je budget? Dat is natuurlijk het belangrijkste bij de aanschaf van een laptop :) Je geeft zelf aan dat je een Cetrino wilt. Bij Acer en Packard Bell hebben ze een paar leuke laptopjes voor een goede prijs. Neem bijv. de koploper van PB: http://www.packardbell.nl/products/node1601.asp?partNumber=P830400505, via het net te krijgen voor zo'n 1550 excl. verzendkosten. In het geval van Acer zal ik gaan kijken naar de TravelMate 800 serie. Veel succes met je keuze!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...