Ga naar inhoud

hoelang gaat een cd mee


Aanbevolen berichten

[quote:50e9a8a717="wildside"]ik heb mijn eigen bruiloft laten filmen en nu gaan we de film op cd zetten, dit is dus een belangrijke film voor me maar nu hoor ik dat een cd niet zo lang meegaat, heeft iemand hier meer info over[/quote:50e9a8a717] Eventueel ook videoband zetten, dat gaat ook nog wel een tijdje mee. Indien mogelijk ook op Dvd zetten, dan heb je een nog mooier beeld. Meningen over de houdbaarheid zijn verdeeld, het zou toch zeker 10 jaar mee moeten gaan. Vertrouw in ieder geval niet op 1 kopie. Het blijft kwetsbaar. Oh ja, ook de levensduur van de nu gangbare apparatuur is niet gegarandeerd voor de komende 20-40 jaar ...
Link naar reactie
[quote:90825cb7ca="Passer"]Zet hem voor alle zekerheid ook maar op een harde schijf. (die gaan in principe langer mee)[/quote:90825cb7ca]Dat is niet mijn ervaring, tenzij het bestand op een oude 4GB schijf past. Ik heb nog zo'n schijf uit 1997, die werkt nog steeds. Kan ik van de nieuwste schijven niet zeggen. De oudste nieuwe (IBM en Maxtor) is bijna 1 1/2 jaar oud. Van de IBM heb ik de eerst slijtage verschijnselen al waargenomen. ALs die nog eens optreden, tja ... Oh ja, ik las dat CD-Roms voor 30 jaar worden gegarandeerd, dat is best wel lang. Mijn oudste schijf is nu zo'n beetje 4 jaar, dus helaas ik kan verder geen advies geven.
Link naar reactie
[quote:c4f8dd5e85="Hans.Vosman"], ik las dat CD-Roms voor 30 jaar worden gegarandeerd, dat is best wel lang.[/quote:c4f8dd5e85] Dan gaat het vast om voorbeschreven cd-roms. Zelfgebrande cd-roms daan aanmerkelijk minder lang mee, waarbij de kwaliteit van de cd-rom en de brandsnelheid mede bepalen hoe lang de cd mee zal gaan.... Max
Link naar reactie
[quote:e2a3eef402="maximilaan"][Dan gaat het vast om voorbeschreven cd-roms. Zelfgebrande cd-roms daan aanmerkelijk minder lang mee, waarbij de kwaliteit van de cd-rom en de brandsnelheid mede bepalen hoe lang de cd mee zal gaan....[/quote:e2a3eef402] Het staat anders wel op de Emtec verpakking van de 700MB CD-Roms. Nou ben ikzelf niet zo happy met het merk, maar ja, het staat er dus wel op. Het branden zou dus niet uit mogen maken, als dat wel wat uitmaakt, dan weet ik het ook niet meer. Tja en dan het bewaren van de CD-Roms ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...