Ga naar inhoud

Waar vind ik een Amiga forum (i.v.m. semi-defecte FDD)


Aanbevolen berichten

Hi! Ik heb onlangs een Amiga 1200 gekregen waarvan de interne diskdrive semi-kapot is. Omdat ik vermoed dat hij nog wel te redden is ben ik op zoek naar een Amiga forum (engels, nederlands, maakt niet uit) waar ik wat meer info kan krijgen dan op een PC georienteerd forum als C!T. Als iemand zo'n forum weet hoor ik dat graag! En voor het geval er toevallig iemand hier verstand heeft van Amiga's leg ik toch nog maar even uit wat er aan de hand is: Wanneer er een floppy in de drive gestoken wordt gaat de drive wel beginnen met zoeken naar bestanden, maar het klinkt alsof de kop wordt tegengehouden. Wanneer ik de drive openmaak ziet alles er echter keurig uit. Ik heb zelfs geprobeerd om eerst de leeskop helemaal naar de andere kant te bewegen door aan de as van het stappenmotortje te draaien, en wanneer ik de Amiga vervolgens aanzet wordt de kop keurig naar de beginstand getransporteerd. De bewegende delen lijken mij dus wel in orde... O ja, af en toe doet 'ie het ineens wel, maar als de Amiga daarna eens uit- en ingeschakeld wordt begint de ellende weer van voren af aan. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Grtz Michiel van Leeuwen Poortvliet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...