Ga naar inhoud

Computer sneller?


Aanbevolen berichten

[quote:bda77cc3c0="vincenzo"]wil je het duidelijk? oke nou een oude hard disk die loopt op een ata 66 een moderne op een ata 100 [/quote:bda77cc3c0] Het verschil tussen ata66 en ata100 is nou niet echt noemenswaardig. Verder terug als ata66 ken je niet? (ata33 enz..?) Een groter verschil is of een schijf in DMA mode of in PIO mode aan kan worden gesproken (PIO 1 t/m 4). Dit spreek je echter niet aan? [quote:bda77cc3c0="vincenzo"]dus het geld om een niewe hard disk bij een niewe pc te kopen is volgensmij echt wel waard maar de topic starter mag zelf beslissen he[/quote:bda77cc3c0] Dat wil ik helemaal niet ontkennen, op een dergelijke gebruikersniveau (gezien de aard van de vraagstelling, niet verkeerd bedoeld!!) is het misschien zowiezo beter een kant en klare pc te kopen en niet zelf te schroeven. (Dit om meer problemen te voorkomen) en in een nieuwe pc zit toch al een nieuwe schijf. En vincenzo ook bij een 13jarige (is min of meer ook nog een kind, toch?) heb ik nog altijd mijn vraagtekens betreffende bepaalde ontwikkelingsaspecten die beinvloed worden bij dergelijke spelen. een ander iets wat me hier opvielin deze topic is de "familie-pc". Ik zou mijn kinderen NOOIT aan mijn pc zou laten, maar ik zou er inderdaad een voor hun zelf bezorgen. (Wat naar mijn mening op een dergelijke leeftijd ook niet altijd het nieuwste van het nieuwste hoeft te zijn) Het zal natuurlijk er aan liggen waar je je pc's voor gebruikt en hoe je er mee omgaat, maar over het algemeen zullen ze andere interesses hebben en zal het vroeg of laat een rotzooitje worden op de pc..... (installeren en deinstalleren van alle mogelijke programma's en dergelijke) Mijn excuses voor dit OFFTOPIC, maar er een nieuwe topic voor te openen zou denk ik ook wat overdreven en overbodig zijn.
Link naar reactie
dit is heel informatief hoor maar mijn pa zeurt indedaad de hele dag over mijn bezigheden maar je moet het zo zien ik doe wat ik leuk vind dat doet iedereen toch ik ga echt niet zomaar iemand dood knallen in het echt omdat ik dat heb gezien in een spel verder is het helemaal waar wat je zecht ata 33 ken ik wel maar een 12 gig hard disk nam ik aan loopt op ata 66 maar dit maakt niet uit ik zou zelf een pc in elkaar schreoeven maar je kan ook kant en klaar en over familie op 1 pc je kunt in windows iedere gebruiker gewoon een domein en een partietie geven op de computer zo zit je elkaar nooit in de weg ik heb trouwens zelf een eigen pc en hoeft ie niet niew te zijn :o ik heb pentiu m4 2,6 gigahetz met ht overclockt naar 3,4 en 2x 512 mb ddr pc 3200 en een geforce fx 5600 dit is echt wel nodig voor een gamer zoals ik dus. over dat kinderen oude pcs hebben das bull verder is het zo dat ik veel weet van pc's voor mijn leeftijt maar ik ben niet alwetend zoals julie mensen de ouwe rotten dus kijk me soms niet te boos aan he :P
Link naar reactie
mjah ... maar dat verhaaltje hoorde ik ook al bij ata 133 ... dus als ata 66 al niet de max doorvoer haalde ... zeg maar ipv 66 op 50 en daarna ata 100 ook niet ... en dat wordt dan ipv 100 ... 80 ofzo evenals ata 133 .... en dat zou dan ipv 133 mb/sec bijvoorbeeld op 100 lopen ... ga je dus toch gewoon lineair omhoog ... van 50 mb doorvoer naar ong. 100 .. of zelfs 90 zou kunnen ... lijkt mij dat je dan toch best wat vooruitgang mag verw8en ... en als al je onderdelen dan best fijn en hard in de rondte rennen, lijkt mij dat je gewoon merkt dat er snelheidsverschil is tussen die 2 HD's ... eigenlijk zou je het gewoon moeten proberen... eerst die ene HD in het systeem .. testen, meten en de ellende ... en dan die nieuwe in je systeem en dan weer testen, meten en de bijbehorende ellende ... ik zeg dat je het niet alleen merkt in je benches, maar zeker ook in je gebruik ... Zeker als je nog eens wat filmpjes of geluid gaat bewerken .. en ach het kinderverhaal ... zo'n spel heeft net zoveel invloed als jouw opvoeding, vind ik ... Sjah als die al baggertje is ... kun je best verw8en dat kinderen ( want dat zijn het ) niet het realiteitsbesef tonen, wat verw8 mag/moet worden als je zo'n spel speelt ... maar als ouder zijnde houden we dat natuurlijk allemaal in de gaten en kunnen we dus onze nakomelingen gewoon goed duidelijk maken dat zoiets fictief is en niet op de realiteit gebaseerd ... en dat het zelfs voordelig kan werken voor je reactievermogen en je beoordelingen in een nauw tijdsbestek ,,, en wat d8 je van de engelse taal, die ff in je koppie wordt geramd door al die games ... kun je dat niet aanduiden bij je kind, sjah ... zorg dan maar dat ze geen postal2 zpelen ofzo ... maar om dan dat kind ervoor aan te kijken als tie je hond in de fik steekt, of je kat als geluidsdemper.... al kun je jezelf dan beter afvragen waar het pistool uberhaupt vandaan kwam, maar goed ik zie hier wekelijks kinderen van 15 met een ECHT pistool... en die worden nog gebruikt ook!! gelukkig zijn die figuren te dom voor games, anders hadden we hiero nog veel meer problemen :wink:
Link naar reactie
nah ik heb hem ook gespeeld en kwam niet verder dan die ranzige hond, maar dat ligt aan mijn desinteresse voor spellen ... en de totale onkunde die daarbij blijft kijken ... Persoonlijk vind ik dit soort spellen best kunnen ... Er zijn zat mensen die zo'n spel gewoon wat leuker vinden dan de spellen zonder geweldelijke uitingen ... moet kunnen ... tis maar hoe jij je eigen agressie kwijt kunt of hoe jij je wilt afreageren ... Maar zorg er wel voor dat de mentaal ontvankelijken (o.a. kinderen dus) wel weten dat het gewoon niet echt is en vooral zo niet kan ... Dat zul je als ouder zelf moeten beoordelen, uitgaand van je eigen kind en het spel in ged8en houdend ... Je wilt niet weten hoeveel mensen er zijn die niet eens weten wat voor spellen hun kinderen spelen ... Sjah wat verw8 je dan van je kind ? Dat die fijn een barbie spel koopt? ... on topic blijf ik gewoon bij mijn oude post 8)
Link naar reactie
[quote:8ab530e0db="FoXiERotjEknoR"]en ach het kinderverhaal ... [b:8ab530e0db]zo'n spel heeft net zoveel invloed als jouw opvoeding, vind ik [/b:8ab530e0db][/quote:8ab530e0db] Daar heb je zonder meer gelijk in! dat is net wat ik bedoelde, dus zorg dat je ze niet alles zomaar in handen geeft en weet waar ze mee bezig zijn. [quote:8ab530e0db="FoXiERotjEknoR"]maar als ouder zijnde houden we dat natuurlijk allemaal in de gaten[/quote:8ab530e0db] sarcasme is je niet vreemd zie ik :lol: Was het maar zo..... [quote:8ab530e0db="FoXiERotjEknoR"]en kunnen we dus onze nakomelingen gewoon goed duidelijk maken dat zoiets fictief is en niet op de realiteit gebaseerd ..[/quote:8ab530e0db] tja, zie het dagelijks nieuws.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...