Ga naar inhoud

Nieuwe muis + muismat


Aanbevolen berichten

Ik zit erover te denken om en andere muis aan te schaffen, omdat ik me nu geruime tijd aan het ergeren ben aan m´n Trust 250S Cordless muis. Kheb het ding een keer voor een prikkie gekocht (€10) als vervanger voor de standaard Logitech Wheel Mouse die bij m´n computer zat en hij wil nog wel ´s haperen als je bepaalde kanten op scrolt. Schoonmaken helpt dan ook weinig! Nou vond ik dat het wel ´s tijd werd voor een goeie optische muis, deze hoeft niet persé draadloos te zijn. Ik zat dus te denken aan de Logitech MX 500. Voor julllie wel bekend denk ik... [img:6d12d55fca]http://www.logitech.com/lang/images/0/2411_mouseover.jpg[/img:6d12d55fca] Nou is een goede muismat natuurlijk ook nooit verkeerd en na een tijdje gezocht te hebben op inet vond ik deze: [i:6d12d55fca]Func Surface1030[/i:6d12d55fca] [img:6d12d55fca]http://www.func.net/images/f-both_circle.GIF[/img:6d12d55fca] Hier wat meer info: [url]http://www.func.net/product_specs.html[/url] Ik kon weinig info vinden hier op C!T, dus ik wou graag weten of iemand ervaring heeft met deze muismat en met de combo tussen de mat + muis... ps. Ik heb ze gezien bij Perfect Systems in Oldenzaal: € 44,27 voor de muis en € 24,75 voor de mat. Is dit een beetje een goede prijs?? Alvast bedankt!
Link naar reactie
heb zelf ook een MX muisje.. en dankzij de MX engine is deze muis erg precies en reageert ie ook heerlijk.. heb dan zelf de draadloze versie, maar ik gebruik nooit een muispad. hij doet het ook perfect op mn bureaublad ondergrond.... vindt het persoonlijk nog al een boel geld voor een muismat zeg.... kom op, zal ie het er beter om doen? betwijfel het ten zeerste...
Link naar reactie
[quote:7c77ab790a]vindt het persoonlijk nog al een boel geld voor een muismat zeg.... kom op, zal ie het er beter om doen? betwijfel het ten zeerste...[/quote:7c77ab790a] Jullie hebben wel gelijk, ik ben weer met m'n verstand terug op aarde en ik koop gewoon alleen de muis! :wink: Kan ik altijd nog zien of ik een andere mat moet hebben... De beste ondergrond voor een optische muis is dus een egale, lichte kleur zeggen jullie?!
Link naar reactie
Tis me nu amoal wel duidelijk, GEEN muismat kopen! En over de pricewatch bij Tweakers... liever lui dan moe hè!! :wink: Maar nog wat... Waarom staan er op het forum van Tweakers.net wel tientallen topics hoe geweldig de combo van deze mat + muis is?!?! Ze willen nix anders meer. Niemand heeft het daar over een optische muis ZONDER muismat! :-? Hier bijvoorbeeld: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/543897/25[/url]
Link naar reactie
[quote:a3e92d1228="spatlip(??) :P "]De beste ondergrond voor een optische muis is dus een egale, lichte kleur zeggen jullie?![/quote:a3e92d1228]De kleur van de ondergrond moet liefst niet te egaal zijn. Als de sensor in je muis geen (hoeft maar minimaal te zijn) kleurverschil kan zien dan gaat de muis haperen omdat die "denkt" dat hij stil staat. Daar heb ik ervaring mee op een egaal wit glimmend bureau. :wink:
Link naar reactie
Al met al zijn we het er wel over eens denk ik, dat die 25 Euro voor alleen maar een matje ronduit krankzinnig is. Weet je zeker dat het geen 25 cent is? Meer mag zo'n ding in mijn beleving niet kosten, gezien het veel gratis uitdelen van die dingen. Slimmerik overigens die het lukt om die 25 Euro ervoor te vangen. Zo wordt je gauw slapend rijk. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:2fc477b7ab="vincenzo"]er zijn hele orginele ultra goede muis matten voor....... 10 euro met pols [u:2fc477b7ab][b:2fc477b7ab]steun voor rsi [/b:2fc477b7ab][/u:2fc477b7ab]enzo maar zo veel idd hou op man koop gewoon geen muis mat[/quote:2fc477b7ab] zal wel [u:2fc477b7ab][b:2fc477b7ab]tegen[/b:2fc477b7ab][/u:2fc477b7ab] RSI zijn denk ik. En over die muismat waar die muizen het niet op deden. Denk dat het ook aan het materiaal lag, was een sort semi-transparant oranje rubber achtig materiaal. Kan dus zijn dat het meer aan het materiaal dan aan de kleur lag
Link naar reactie
[quote:cd7406b865="robindeurloo"][quote:cd7406b865="vincenzo"]er zijn hele orginele ultra goede muis matten voor....... 10 euro met pols [u:cd7406b865][b:cd7406b865]steun voor rsi [/b:cd7406b865][/u:cd7406b865]enzo maar zo veel idd hou op man koop gewoon geen muis mat[/quote:cd7406b865] zal wel [u:cd7406b865][b:cd7406b865]tegen[/b:cd7406b865][/u:cd7406b865] RSI zijn denk ik.[/quote:cd7406b865] BLijft uitkijken enne RSI's risico's is heel erg persoonlijk. Voor de één is het de oplossing. Voor de ander, zoals ik, is het een ramp. Ik kan hier nog aan toevoegen dat mijn lichaamsbouw niet voldoet aan het Arbo model. Ik moet mij in allerlei bochten wringen om mijn schouders niet te belasten. Voor mij betekent iedere muismat een extra belasting.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...