Ga naar inhoud

Status van de batterij in laptop verkeerd weergegeven.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een oude laptop waarbij de status van de batterij verkeerd wordt weergegeven, nl altijd op 0%. Dit is heel vervelend omdat Windows 98se de laptop dan altijd in standby zet ! En tevens weet ik ook niet hoelang ik er nog mee kan werken. (Bij gewoon gebruik van de laptop : office, mp3's afspelen,... kan de batterij het +/- 2u uithouden) Het probleem heb ik tijdelijk opgelost door bij de energie settings alles uit te schakelen, en in het bios de optie Beep on low battery staat ook off. Vele format c's boden ook geen oplossing. Ook wanneer ik de Live Eval van Suse Linux draai zegt die ook 0% voor de batterij. Dus waar kan het aan liggen? Het BIOS? Ik heb ook ooit eens gehoord over het opnieuw "kalibreren" van een batterij? Weet iemand daar meer over ? Ohja, het is een lion batterij, geen nikkel. Alvast bedankt voor jullie reacties !
Link naar reactie
ik heb met mijn laptop zelfde soort probleem gehad, maar bij mij kon ik de laptop niet opladen, naar enig speurwerk op internet kwam ik erachter dat het updaten van het bios wel eens het probleem kan verhelpen, ik heb toen een update van het bios op de laptop gezet (gedownd bij fabrikant) en toen dit alles gebeurd was was mijn probleem verholpen, een up to date bios en mijn laptop werkte meteen naar behoren, dus mijn advies is : kijk op de site van de fabrikant of er iets bekend is van dit soort problemen en wat je eraan kunt doen, en down eventueel bij de fabrikant een bios update. Gr beeltje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...