Ga naar inhoud

CD-rom en dvd


Aanbevolen berichten

Ben mijn brander en dvd speler kwijt in mijn verkenner. In de bios staan ze en bij apparaatbeheer staan ze meet een uitroepteken. Heb alles al opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft. Hij kan wel via de restore cd maar als alles weer erop staat verdwijnen de spelers. Wie kan mij helpen. Ik werk onder ME met een compaq pc 71..
Link naar reactie
Delete de apparaten met een uitroep teken. Start opnieuw op. Windows zal aangeven dat er nieuwe hardware is en zelf de zaak opnieu installeren. Deze oplossing werkt in 99 van de 100 gevallen waarbij eerst goed werkende hardware plotseling problemen oplevert. Ook is het verstandig om je register een keer op te schonen met een tooltje als regcleaner of jv16 power tools. Soms is dat alleen al voldoende. Andere mogelijke oorzaken: Virus of spyware.
Link naar reactie
Heb ik al gedaan (apparaten weg gehaald en windows opnieuw opgestart. Probleem blijft het zelfde. Er zit een hele schone installatie op dus het register is clean. Het probleem is ontstaan toen er vocht in het toetsenbord kwam (via USB) vervolgens gingen de cd-lades open en dicht de computer liep vast en vervolgens via reset knop opnieuw op gestart en vervolgens kreeg ik dit probleem. ??????
Link naar reactie
Waarschijnlijk heb je dan een hardware probleem. Of je moederbord is beschadigd, of de controller voor je CD-speler/schrijver (vaak geintegreerd op het moederbord). Als je de mogelijkheid hebt kan je een en ander uitproberen in een andere PC. Anders lijkt mij dat je een computer reperateur nodig hebt. Als blijkt dat je geintegreerde controller defect is, dan kan je natuurlijk een kaart nemen met controllers. Dat is een beetje goedkoper als een nieuw moederbord.
Link naar reactie
[quote:5d649edd79="timbas18"] vervolgens gingen de cd-lades open en dicht de computer liep vast en vervolgens via reset knop opnieuw op gestart en vervolgens kreeg ik dit probleem. ??????[/quote:5d649edd79] Oei, dit gebeurde een keertje bij mij. Tijdens een reboot ging het laadje van een 3 dagen oude cdrom speler spontaan open. Kaduuk : balen maar kreeg direct een nieuwe. Probeer ze in een andere pc te testen. of wat je ook kan doen is : pak een win98 opstartdiskette (www.bootdisk.com), boot vanaf de flop, hij vindet dan de cd spelers. Doe er dan een echte cd in. Probeer die in dos mode te benaderen. dus Dir : en porbeer iets ervandaan te kopieren. Geeft ie Drive not ready of zo iets dan is ie kaduuk
Link naar reactie
[quote:f537e857b6="Bosje"] Doe er dan een echte cd in. Probeer die in dos mode te benaderen. dus Dir : en porbeer iets ervandaan te kopieren. Geeft ie Drive not ready of zo iets dan is ie kaduuk[/quote:f537e857b6] Wees er dan wel 100% zeker van dat het een werkende CD is. Ik heb dit zelf ooit gehad met een oude 4 speed CD-ROM Speler, waarvan ik dacht dat ie kapot was. Later bleek dat de speler nog prima werkte, maar de CD zelf kapot was. Je kunt voor de zekerheid natuurlijk ook altijd met 2 CD's testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...