Ga naar inhoud

Scanner HP 5200 C scanjet werkt niet met Windows XP


Aanbevolen berichten

Ik heb WinXP Home op mijn computer geinstaleerd (eerst win 98 se). Nu probeer ik mijn scanner te installeren (via printerpoort) maar dit zorgt voor grote opstart problemen als hij is aangesloten. Blauw scherm met foutmeldingen etc. Indien de scanner losgekoppeld is gaat Win XP als een speer. Ik heb al nieuwe drivers van de HP-site gedownload> helpt allemaal niets. Wie weet raad???
Link naar reactie
Ik heb ook problemen gehad, met mijn HP scanner 6200C onder XP. Heb toen een mail gestuurd naar de helpdesk van HP. Ik kreeg zeer snel een keurige mail terug en er stond precies bij welke drivers en updates voor de scanner ik moest downloaden en installeren. Sindsdien gaat alles goed! Misschien kun je dat ook eens proberen?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook zitten spitten op het internet. Veel mensen hebben problemen met deze wat oudere scanners. Ik kwam er achter dat Windows XP zelf de HP 5200C scanjet kan vinden. (Kwam in een lijstje voor die op de site van Microsoft staat) dus heb ik alle reeds geinstalleerde drivers. HP scanjet programma etc er af gegooid en heb XP naar nieuwe hardware (scanner) laten zoeken. En........ zowaar Win XP herkent de HP 5200 C en heeft een armoedig scanprogrammatje....maar hij doet het zonder allerlei drivers van internet of van HP. Ik begrijp dat er ook goede scanprogrammaatjes zoal vuescan zijn. Ik heb een probeerversie gedownload en..... ook dit werkt . Vuescan vindt zonder moeite te scanner en werkt prima. Kortom opgelost het probleem. Hopelijk hebben anderen ook iets aan dit verhaal. Gegroet allen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...