Ga naar inhoud

startprobleem pc


Aanbevolen berichten

Net liep mijn pc, P3 500MHz vast. Ik wilde deze opnieuw opstarten maar verder dan een beetje gerommel kwam ie niet. Ook de monitor werd niet ingeschakeld. Ik heb alle hardware er uit gehaald op de videokaart en een geheugenbankje na. Ook nu wil hij nogsteeds niet opstarten. Hij laat dus alleen de fans draaien. Af en toe schakelt ie nieteens in. Kan dit iets met de voeding temaken hebben??
Link naar reactie
[quote:aada552d36="jeroentje1983"]Ok, maar het zou wel heel toevallig zijn als nou net dat ene geheugenbankje wat ik heb laten zitten kapot is. En daar komt dus bij dat hij 9 van de 10 keer nieteens aan gaat. En als ie dus wel aan gaat krijg ik helemaal geen beeld.[/quote:aada552d36] Geen toeval. Altijd elk bankje apart proberen. Kan ook aan de harde schijf liggen of een verkeerd aangesloten kabel. Heb je kabels losgetrokken nu of in het verleden (en weer opnieuw vastgezet?)?
Link naar reactie
[quote:8e99079372="Camille T"]Sommige (oude?) PC's vereisen ten minste 2 geheugen bankjes. Dus dat zou ook nog kunnen.[/quote:8e99079372] Het kan, maar ik vermoed van niet omdat er gesproken werd over 3 bankjes. De P3 is uit het Dimm tijdperk, dan is 1 bankje voldoende. Batterij uithalen is zo'n beetje hetzelfde als Clear CMOS. Dat laatste kan vaak gewoon met een jumper. SOms net iets makkelijker dan die batterij eruit halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...