Ga naar inhoud

Brom/ruis a7n8x deluxe


Aanbevolen berichten

Ik heb last van een brom/ruis over de speakers. Ik gebruik onboard geluid van mn moederbord (Asus a7n8x deluxe gold). Met mijn oude moederbord en dezelfde speakers was het brommen er niet en met andere speakers op mijn nieuwe bord blijft het brommen, het moet dus aan het onboard geluid liggen. Waar zou dit aan kunnen liggen, ik had van iemand gehoord dat brommen meestal met aarde (of eigelijk geen aarde) te maken heeft. De brom is constant van volume, hij is weg als ik de speakers vol open draai en als het volume van de spaekers helemaal naar beneden wordt gedraaid.
Link naar reactie
Ja, de boxen zitten in een geaard stopcontact. Maar de ruis gaat juist weg als ik de boxen helemaal open draai (echt helemaal) en dan het volume gewoon regel in windows. Mij lijkt alleen dat dat niet helemaal is zoals het hoort, ik moet toch het volume ook gewoon kunnen regelen met de volumeknop op de boxen zonder dat ik dan een ruis krijg?
Link naar reactie
[quote:4ca4c385bc="rrrrob"]Maar de ruis gaat juist weg als ik de boxen helemaal open draai (echt helemaal) en dan het volume gewoon regel in windows.[/quote:4ca4c385bc] Brom kan vele oorzaken hebben. Soms wordt de brom overstemd door de ruis, dan is de brom dus nog niet weg. Meestal aarding, aardlus, externe versterker en/of antennekabel, slechte kabel (losse draad), netvoeding die wat ongelukkig ligt. Ik vind dat je in principe zelf moet kunnen bepalen hoe je het volume regelt, jouw redenatie lijkt me okay. Houd er wel rekening mee dat goedkopere versterkers makkelijk overstuurd kunnen worden. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor: als Windows maximaal, dan boxen ook zo'n beetje maximaal en vervormingsvrij. Wiul je toch alleen maar loeihard, dan hoef je verder nergens rekening mee te houden. Bij mij Audigy kaart heb ik onder XP standaard een krap regelgebied. Dan is lagere volume instelling van de versterker wel handig.
Link naar reactie
Ik heb ook hetzelfde mobo, en gebruik ook de onboard sound. Ik heb ook (wel eens) last van ruis, maar als er muziek/geluid/mp3/etc wordt afgespeeld is het weg. Als er namelijk een stuk muziek is waarbij het totaal stil is, is er totaal geen ruis. Ook als je naar het control panel gaat van de sound en je klikt een paar keer op het vinkje van het mastervolume, dan verdwijnt de ruis volledig als er sprake is van ruis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...