Ga naar inhoud

Portable Harddisk USB2 stroom


Aanbevolen berichten

Ik gebruik nu al een tijd een portable HD usb2 om m'n bestanden altijd bij me te hebben en op verschillende computers aan te sluiten. Het model is UleopardII van Sunch, een kleine metalen behuizing voor een notebookformaat HD. Er zit een toshiba 20gb HD in. De stroomvoorziening kan via de usb-poort en anders met een extra kabeltje via de ps/2-poort. Helaas is het nogal wisselvallig per computer wanneer hij werkt. Sommige computers pakken 'm direct met alleen usb-stroom, andere hebben de ps/2-stroom nodig maar er zijn ook computers die zelfs met het extra kabeltje de schijf niet pakken. Soms lukt het nog wel als alle andere usb-apparaten worden verwijderd. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Is het niet gek dat er zulke verschillen zitten tussen stroom van usb-poorten(en ps/2). Is hier geen standaard voor? Is er mischien met hardware-instellingen wat aan te doen?
Link naar reactie
[quote:f5c3e20f79="Jochemr"]Soms lukt het nog wel als alle andere usb-apparaten worden verwijderd.[/quote:f5c3e20f79] Je geeft hier dus eigenlijk zelf al het antwoord. :lol: Al die USB apparaten [b:f5c3e20f79]delen[/b:f5c3e20f79] ook de stroombron. En als andere pc's zelfs de USB HD niet pakken met de externe stroomkabel, dan ligt dat aan die pc's, en dan met name aan de USB Hubs.
Link naar reactie
Dat snap ik, maar dat verklaart nog niet waarom bij de ene pc de usb-ruim genoeg stroom levert en de andere zelfs met extra stroom uit ps/2-poort nergens op reageert(beiden zonder andere usb-apparaten aangesloten). Ik zou dus wel een usb-hub met voeding ertussen kunnen plaatsen, maar ik snap niet goed dat er tussen standaard usb-aansluitingen, recht van het moederbord, dus zoveel verschil zit in stroomkracht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...