Ga naar inhoud

cd-r en zip onbekend


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb het volgende probleem: mijn computer herkent m'n cd-r en zipdrive niet meer. ze staan niet meer bij de onderdelen bij 'mijn computer'. nochtans zitten de kabels vanbinnen juist en goed, en heb ik hier vroeger geen prob mee gehad. ik heb Windows Millennium op mijn comp staan. ik heb me laten vertellen dat het hieraan zou kunnen liggen, en dat volledig herinstalleren de oplossing is. zou er echt geen andere oplossing zijn? (ik heb al 'systeem herstellen' geprobeerd, maar dit hielp niet.) mensen die dit ook meegemaakt hebben? alvast hartelijk dank
Link naar reactie
wel Microsoft Knowledge Base Article 314060.In het kort komt het hierop neer, dat in regedt32.exe onder HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurentControlSet\Control\Class\{4D36E965--E325-11CE-BFC1-08002BE10318 Upeerfilters en Lowersfilters dienen te worden verwijderd. Na opnieuw opstarten is het probleem verholpen. mischien dit :lol: :roll: :wink:
Link naar reactie
Ik heb weleens eerder gehoord dat bij ME een schone install soms de enige oplossing is. Als verwijderen in systeemapparaten etc niet helpt kan je nog het volgende proberen : Koppel de ZIP en CDR af van je systeem : IDE kabel effe los maken. STart win op, reboot 2-3 keer. Daarna ga je naar veilige modus en verwijder je in systeem apparaten alles wat nog over is van ZIP en CDR boot daarna en check weer in veilige modus of alles WEG IS. PC uitzetten en IDE kabels weer aanlsuiten. Hopelijk ziet ME nu dat het nieuwe hardware is. Als dat nog niet helpt dan Format C: (bij voorkeur 98SE of XP)
Link naar reactie
[quote:027ddb5f8a="daxje49"]ok, bedankt, kzal es zien wat het geeft. anders zal ik er ineens win98 opzetten. lijkt mij het beste. merci voor de hulp ! groeten[/quote:027ddb5f8a] :D Na vele installaties (voor vrienden en vage kennissen) ben ik er inmiddels achter dat ME voor de meeste problemen zorgt. Als je echt niet anders kunt zul je het bij ME moeten laten. Heb je de keus uit 98Se of WinXP, dan is mijn advies om voor een van die versies te keizen. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...