Ga naar inhoud

verschil tussen micromaxx en gericom..??


Aanbevolen berichten

inderdaad: gericom is o.a. de "aldi" computer, geleverd door...medion (DE), micromaxx is het merk van...alweer medion (DE). Ik meen te weten dat Gericom zeker geen slechte zaak is, maar alles is van mindere kwaliteit (nu bedoel ik het materieel). Ik vraag me af of dit ook zo is voor micromaxx want dit merk scoort zéér hoog... Ik moet een notebook aanschaffen en ik zit te twijfelen tussen beide voornoemde en om de zaak nog erger te maken blijkt packard bell en promedion ook goed te scoren... misschien iemand die een duwtje kan geven...??
Link naar reactie
  • 2 weken later...
dat gericom een ''supermarktlaptop'' is betwijfel ik.. kom maar eens bij bijvoorbeeld de mediamarkt, dan zie je ook vaak gericom laptops liggen.. dat Gericom ook duits is kan het inderdaad wel zo zijn dat ze nog wel eens een handeltje hebben met de Aldi/lidl. maar als ik zo kijk op www.gericom.com dan lijkt het me toch wel een vrijstaand bedrijf wat niet op een of andere manier verbonden is met Medion. er wordt nergens een woord over gerept zelfs. niet bij ''company profile'' of bij ''investors/partners'' daarnaast heb ik laatst eens die laptopjes van hun mogen bekijken, en ze zien er helemaal niet slecht uit. wat me inderdaad wel opviel was dat het toetsengedeelte idd wat aan de slappe kant was. collega van mij heeft laats laptop bij de Lidl gekocht (targa ofzo) en dat was een super laptopje... over promedion hoor ik echter ook weinig slechte dingen. zit zelf ook natedenken over een nieuwe laptop, en promedion kan het best wel eens worden. wat je gewoon eens moet doen, is naar bijv mediamarkt gaan, en gewoon eens even beetje spelen met de laptops daar. dan voel je vanzelf wel wat lekker werkt, en welke niet..
Link naar reactie
bedankt voor de reactie, ik heb inderdaad nog steeds niet gekocht... ondertussen blijkt P.B. ook een heel interessante laptop te hebben, wat duur. momenteel zijn nog in de running: promedion D470w(jaja...),micromaxx MD40142,mitac 8060,P.B. dus, en gericom. zijn afgevallen: dell (naservice...???),acer en asus (duur!!!), compaq en siemens (korte levensduur) heeft iemand nog suggestie's of een opmerking...? ik licht in ieder geval het forum in over mijn eindbeslissing. toetoeteloetoe, flor.
Link naar reactie
Misschien een domme vraag hoor maar warom zouden siemens en compaq laptop's een korte levensduur hebben? Ik heb zelf sinds februari dit jaar een compaq laptop en kan zeggen dat het een uiterst degelijk apparaat is wat in mijn ogen niet snel defect zal raken. Ook mijn vorige laptop, hewlett packerd, bouwjaar 1997 heeft het altijd prima gedaan ondanks dat hij een paar keer gevallen is. Scenic20 (die heel erg benieuwd is)
Link naar reactie
jullie zijn ook niet vlug tevreden... met korte levensduur bedoelde ik (sorry : :cry:) de batterij. voornaamste vereiste voor mij: lange autonomie (dit wil haast onvermijdelijk zeggen een "mobile", centrino bv.),hoge schermresolutie, 1280 is toch wel het minste, min.60GB, en sowieso DDR, ook min.512. DVD RW, en een zéér goede grafische kaart, dit in verband met het CAD-programma waar ik moet mee werken. Wifi en firewall zijn meegenomen. Prijs eigenlijk onbelangrijk, alhoewel... Ben ik misschien iets zeer belangrijks vergeten...??? groetjes, flor
Link naar reactie
Je maakt het wel heel erg moeilijk dan hè. En een lange batterijduur, en forse prestaties. Zelf denk ik dan aan een mobile P IV of eventueel een mobile athlon. Ik neem aan dat als je een lange batterijduur belangrijk vind, je veel onder weg wilt werken. Zelf ben ik van mening (maar wie ben ik 8) ) dat je dan toch beter een bekent merk laptop kan nemen ala toshiba, ibm, compaq of hp. Over het algemeen zijn die laptop behuizingen wat steviger als een gericom, medion of een look à like, maar ja daar betaal je dan ook voor. Ook is de koeling in die apparaten vaak wat beter geregeld zodat je niet of met een heel hete schoot zit of dat je een heel lawaaige fan hebt die constant op een hoog toerental blijft draaien. Scenic20
Link naar reactie
ik kan me wel voor het hoofd stoten..!! Koeling en lawaai, hoe kon ik dat over het hoofd gezien hebben: reuze tip!! Ik zal inderdaad nogal veel moeten rondzeulen met dat ding, wat stevigheid misstaat dan niet. Maar toch: koeling en lawaai, héél belangrijk maar hoé controleer je dat...??? :roll: En dan nog iets: bij vele fabrikanten wordt de duur van de autonomie zorgvuldig vergeten (of verzwegen...) ; Bij sommige evenwel niet: P.Bell haalt voor zijn E.Note "M" zelfs DRIE uur aan. Nemen we dan aan of halveren we dat veiligheidshalve..? groetjes, Flor
Link naar reactie
Ik denk dat die drie uur wel onder de meest ideale omstandig heden zijn, maar niet dat je het moet halveren. Bij mijn laptop geeft compaq 2 1/2 uur op, en ik moet zeggen dat als ik een beetje me best doe ik dat wel kan halen (dwz. niet te zware toepassingen gebruiken en de helderheid van het tft op 65% instellen). Meestal krijg ik na ongeveer 2 uur de melding dat de batterij capaciteit nog 10% is en dat het tijd word om netspanning te gaan zoeken. Wat betreft de koeling. Ik heb hier zelf bij aanschaf wel op gelet. Ik ben daarvoor eens een paar keer met de laptop van de buren aan het spelen geweest (cybercom/gericom P III 1ghz ding) en kwam toen tot de conclusie dat ik het zo absoluut niet wilde. Een fan die de hele tijd op een zeer hoog toerental bleef draaien en die ook nog aan de onderzijde van de behuizing zat (koelt lekker als je hem op je schoot zet, dan blokkeerde je de opening waarachter de fan zat namelijk). Heb toen uiteindelijk na een tijdje spelen voor mijn huidige compaq gekozen. Geluidsniveau ben ik heel te vreden mee. De laptop als de koel fan uit is hoor je nauwelijks. De fan maakt ook niet te veel geluid en slaat bij internet gebruik ed. meestal niet aan of anders heel zelden voor +- 30 seconden. Ben daarover tevreden dus maar... De laptop moet zijn warmte toch op een of andere manier kwijt en word de onderkant erg warm. In de winter best lekker maar in de zomer bij >25 graden in de tuin gewoon onaangenaam. Daarom zou ik in jouw geval zeker zorgen dat er een mobile processor inzit ipv. een gewone desktop variant. Zelf heb ik zo'n desktop heethoofd dus aangezien ik hem toch meestal op een bureau heb staan, en de batterijtijd niet zo van belang is. De kosten des te meer (ben scholier). Ik zou als je er veel mee gaat slepen een toshiba of ibm nemen. Zover ik heb lopen voelen, wegen en testen in februari zijn deze het stevigste (meestal komt uit testen een toshiba er ook als meest degelijke uit) maar hier betaal je dan ook voor. Kwalitatief iets minder maar ook zeker niet slecht zijn de: Compaq, Hp, dell en Acers (en waarschijnlijk nog wel een paar). Vooral Acer heeft nu zeker leuke modellen die stevig, snel en niet al te duur zijn. Als derde aandachtspunt zou ik ook nog even op het gewicht letten. Om hem lekker op je schoot te hebben en als je er veel mee sleept is het prettig als dat <3kg is. Het lawaai van de koeling kan je het best in een winkel even proberen door vaak achter elkaar programma's op te starten en weer af te sluiten, of als het mag een benchmark programmatje er op te zetten en dan gewoon te luisteren hoeveel lawaai de koelfan maakt en na hoeveel tijd deze aanslaat. Of het apparaat goed genoeg gekoeld word zou ik me geen zorgen maken daar letten de fabrikanten goed genoeg op dat je om die redenen geen vastlopers krijgt. Scenic20
Link naar reactie
Klopt, dat had ik bij mijn vorige hp ook. Vind dat nu ook een beetje jammer, maarja budget was 1200 euro en wilde wel een beetje degelijk apparaat. De snelste P 4 mobile was toen binnen mijn budget 1.6ghz en had dan liever een warme schoot Overigens in de winter is het best lekker :D Weet iemand of een P 4 mobile ook een socktet 478 processorvoet heeft, dan kan ik er als nog een mobile inzetten, ik heb em namelijk es opengemaakt en dan zit er dus een standaard socket op het moederbordje. Scenic20
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...