Ga naar inhoud

Autoversterker op pc aansluiten.Kan dit?


Aanbevolen berichten

[quote:7eff426bef="altec"]Maar het is dus wel te maken? Alleen begrijp ik niet precies wat je bedoeld (Jan de Boer) met die 50 hz. En kan ik mijn oude boxen gebruiken. Ik heb geen versterker meer :( Dus ik wil er 1 gaan aanschaffen mar nu is de vraag welke. Ik ben daar namelijk niet zo bekend mee.[/quote:7eff426bef]Natuurlijk is het te maken. Maakt niet zo veel uit welke, Lion gaf dat ook al min of meer aan. Elke versterker is goed. Het enige waar je mee moet uitkijken is, als die versterker meer uitgangsvermogen heeft dan het vermogen van je boxen. Je moet dan nooit de volumeregelaar op maximum zetten, omdat je dan kans hebt je boxen op te blazen. Die 50Hz brom is afkomstig van inductie van de netspanning. De netspanning is overal in Europa een wisselspanning met een frequentie van 50 herz, wat betekent dat deze 50 keer per seconde van richting wisselt. Die inductie is gewoon door nabijheid van alles wat met electriciteit in huis heeft te maken overal in huis aanwezig. Het uit zich door een hinderlijke bromtoon in je speakers. Prik maar eens zo'n snoertje waar we het over hadden in de versterker en raak het andere einde even voorzichtig met de vingers aan. Je hoort dan meteen wat ik bedoel. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...