anoniem Geplaatst: 21 september 2003 Delen Geplaatst: 21 september 2003 Hallo, Ik wil graag een autoverterker met 2 speakers op m'n pc aansluiten. Kan dit ?? En zo ja wat heb ik daarvoor nodig?? Alvast bedankt!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2003 Kan lijkt me, als de autoversterker een audio-ingang heeft. Die kun je er dan via de audio-uitgang van je geluidskaart aan verbinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2003 Moet gewoon kunnen volgens mij. Je hebt wel een kabeltje nodig van 3,5mm jack naar twee tulpjes en een zware 13,8Volt voeding voor je versterker (zo´n 3ampere of hoger) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2003 Zou wel uitkijken met de autoradio op je pc-voeding aan te sluiten. Zeker bij lekkere bassen slurpt zo'n auto-versterker ineens veel vermogen en moet je voeding flink compenseren. Kan daarom zijn dat je eerder vervorming krijgt en/of dat je andere pc-componenten even te weinig spanning krijgen. Daarnaast hebben autoversterkers liever wat meer spanning (13 à 14 Volt). Dat krijgen ze in een auto ook als de dynamo de accu aan het bijvullen is. Het kan dus wel maar ik raad het je niet aan als je lekker wilt blazen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2003 Dus een 13 a 14 watt voeding is het beste. Waar zou ik deze kunne kopen? En ik wil trouwens geen autoradio aansluiten, maar alleen de versterker. :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2003 [quote:dd119f93b1="altec"]Dus een 13 a 14 watt voeding is het beste. Waar zou ik deze kunne kopen? En ik wil trouwens geen autoradio aansluiten, maar alleen de versterker. :lol:[/quote:dd119f93b1] Je moet een 13,8Volt voeding kopen van zo'n 3-5 ampere of meer (ligt een beetje aan het vermogen van je versterker) Waar je deze zou kunnen kopen ?? Als je in de buurt van Utrecht woont kan ik je wel een adres geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Ik woon Apeldoorn, dus Utrecht is een beetje ver. Wie weet een adres of een winkel waar ik deze kan kopen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 [quote:2f37249685="altec"]Dus een 13 a 14 watt voeding is het beste. Waar zou ik deze kunne kopen? En ik wil trouwens geen autoradio aansluiten, maar alleen de versterker. :lol:[/quote:2f37249685]Niet 13 à 14 Watt, maar 13 à 14 Volt. Bij 3 tot 5 Ampère betekent dat dus 40 tot 70 Watt. Apeldoorn is zo'n grote stad, lijkt me sterk dat ze daar zoiets niet in een electronicazaak te koop hebben. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Zie bijvoorbeeld deze voeding: http://www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=650.651 Op de site staat ook een dealer in Apeldoorn vermeld. Die moet deze voeding dus kunnen leveren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Waarom zou je een autoradio(versterker) gebruiken???? Ik heb al jarenlang, achter meerdere PC's, een oude "normale" huiskamerversterker gehangen (voeding 220 V :) )....! Werkt perfect!!! Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 [quote:a96b81f018="lion"]Waarom zou je een autoradio(versterker) gebruiken???? . . . . [/quote:a96b81f018]Misschien omdat deze toevallig voorhanden is, en omdat inzender hier graag wat mee wil doen? Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 Heey Lion, FF een vraagje, hoe heb je die aangesloten dan, die gewone versterker? Is het er gewoon zo 1 van een stereotoren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 Die zou je precies hetzelfde moeten aansluiten als die auto versterker. Koop een kabeltje van 3,5mm jack naar twee tulpjes. Sluit deze aan op een line-ingang van je versterker en je bent klaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 De versterker waar ik 't over had is een losse Philips HiFi daterend uit 1980 of daaromtrent. Aangesloten op de line-out van de geluidskaart. Deze versterker had nog geen line-in, dus staat op de tuner ingang.... De (overigens niet negatief bedoelde) opmerking over de autoradio versterker: het lijkt me een dure oplossing, ook al heb je dat ding "nog staan", wegens het feit dat je een behoorlijk dure voeding moet aanschaffen. Je bent aanmerkelijk goedkoper uit als je b.v. probeert een 2e hands versterker op de kop te tikken...... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 Nou ik wilde even weten of het kon, want ik kon nog goedkoop aan een auoversterker komen met speakers. Maar voor dat geld kan ik dan beter zo'n soort versterker gaan zoeken. Dus Ton bedankt voor je goede advies :D Weet of heeft iemand nog zo'n soort versterker te koop? Ik moet er dus 1 hebben met een line in? Staan ze toevallig ook op marktplaats, zoja onder welk catagorie? Alvast iedereen bedankt voor de antwoorden :D Groeten Dennis Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2003 [quote:3bfc402cd1="altec"]Nou ik wilde even weten of het kon, want ik kon nog goedkoop aan een auoversterker komen met speakers. Maar voor dat geld kan ik dan beter zo'n soort versterker gaan zoeken. Dus Ton bedankt voor je goede advies :D Weet of heeft iemand nog zo'n soort versterker te koop? Ik moet er dus 1 hebben met een line in? Staan ze toevallig ook op marktplaats, zoja onder welk catagorie? Alvast iedereen bedankt voor de antwoorden :D Groeten Dennis[/quote:3bfc402cd1]Heb je niet gewoon al een audio-combinatie staan thuis. Daar zal toch wel een AUX-ingang opzitten, misschien zelfs wel meerdere. Vaak heb je ingangen voor een CD-speler, voor een tuner, een taperecorder enz. Die zijn allemaal eender, en precies hetzelfde als een line-in. Is wellicht alleen een wat langer snoertje voor nodig, maar dat is in elke electronicazaak te koop. Het enige waar je mogelijk tegenaan loopt is 50Hz brom. Reden dat veel hobbyisten afzien van dit gedoe? Voor het zelfde geld heb je toch in de computerwinkel een compleet passend speakersetje? Ik was aanvankelijk in de veronderstelling dat je die autoversterker voorhanden had, en dat je dit uit hobby-overweging wilde proberen. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2003 Dennis, Alles wat je nodig hebt is een oude, goed werkende (liefst HiFi) versterker. Of hier nu wel of geen "line" ingang (of een "aux") op zit maakt geen barst uit. Zoals ik al schreef: ik heb de "tuner" aansluiting gebruikt. Ik had bovendien het "geluk" ook nog een paar oude boxen te hebben staan. Iets dergelijks is zat 2e hands aan te komen!!! Brom: nee hoor! Alleen op het moment dat de PC uit staat wordt inderdaad een bromtoon gegenereerd..... Maar verder: ik zou niet meer willen ruilen met een zgn. PC audio setje! Groet en suc6, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2003 Oke ik ga op zoek naar een versterker. Ik heb nog 2 boxen van nominaal 20W en max 40W, 6ohm. Heb ik hier een speciale versterker voor nodig?En Ton weer bedankt!! :lol: Groeten Dennis Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2003 [quote:c3b0995c3f="lion"]Dennis, Alles wat je nodig hebt is een oude, goed werkende (liefst HiFi) versterker. Of hier nu wel of geen "line" ingang (of een "aux") op zit maakt geen barst uit. Zoals ik al schreef: ik heb de "tuner" aansluiting gebruikt. Ik had bovendien het "geluk" ook nog een paar oude boxen te hebben staan. Iets dergelijks is zat 2e hands aan te komen!!! Brom: nee hoor! Alleen op het moment dat de PC uit staat wordt inderdaad een bromtoon gegenereerd..... Maar verder: ik zou niet meer willen ruilen met een zgn. PC audio setje! Groet en suc6, Ton[/quote:c3b0995c3f]Hallo lion, dit is toch precies hetzelfde betoog als dat van mij? Ik noemde in mijn rijtje o.a. ook de tuneraansluiting? Uiteindelijk, what's in a name? Dat van die brom, ik heb er ook geen last van, maar van deze of gene verneem ik wel eens dat ze er wel last van hebben, b.v. door een aardlus. Vandaar dat ik dat toch even aanroerde. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2003 Maar het is dus wel te maken? Alleen begrijp ik niet precies wat je bedoeld (Jan de Boer) met die 50 hz. En kan ik mijn oude boxen gebruiken. Ik heb geen versterker meer :( Dus ik wil er 1 gaan aanschaffen mar nu is de vraag welke. Ik ben daar namelijk niet zo bekend mee. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen