Ga naar inhoud

Autoversterker op pc aansluiten.Kan dit?


Aanbevolen berichten

Zou wel uitkijken met de autoradio op je pc-voeding aan te sluiten. Zeker bij lekkere bassen slurpt zo'n auto-versterker ineens veel vermogen en moet je voeding flink compenseren. Kan daarom zijn dat je eerder vervorming krijgt en/of dat je andere pc-componenten even te weinig spanning krijgen. Daarnaast hebben autoversterkers liever wat meer spanning (13 à 14 Volt). Dat krijgen ze in een auto ook als de dynamo de accu aan het bijvullen is. Het kan dus wel maar ik raad het je niet aan als je lekker wilt blazen.
Link naar reactie
[quote:dd119f93b1="altec"]Dus een 13 a 14 watt voeding is het beste. Waar zou ik deze kunne kopen? En ik wil trouwens geen autoradio aansluiten, maar alleen de versterker. :lol:[/quote:dd119f93b1] Je moet een 13,8Volt voeding kopen van zo'n 3-5 ampere of meer (ligt een beetje aan het vermogen van je versterker) Waar je deze zou kunnen kopen ?? Als je in de buurt van Utrecht woont kan ik je wel een adres geven.
Link naar reactie
[quote:2f37249685="altec"]Dus een 13 a 14 watt voeding is het beste. Waar zou ik deze kunne kopen? En ik wil trouwens geen autoradio aansluiten, maar alleen de versterker. :lol:[/quote:2f37249685]Niet 13 à 14 Watt, maar 13 à 14 Volt. Bij 3 tot 5 Ampère betekent dat dus 40 tot 70 Watt. Apeldoorn is zo'n grote stad, lijkt me sterk dat ze daar zoiets niet in een electronicazaak te koop hebben. Jan de Boer
Link naar reactie
De versterker waar ik 't over had is een losse Philips HiFi daterend uit 1980 of daaromtrent. Aangesloten op de line-out van de geluidskaart. Deze versterker had nog geen line-in, dus staat op de tuner ingang.... De (overigens niet negatief bedoelde) opmerking over de autoradio versterker: het lijkt me een dure oplossing, ook al heb je dat ding "nog staan", wegens het feit dat je een behoorlijk dure voeding moet aanschaffen. Je bent aanmerkelijk goedkoper uit als je b.v. probeert een 2e hands versterker op de kop te tikken...... Groet, Ton
Link naar reactie
Nou ik wilde even weten of het kon, want ik kon nog goedkoop aan een auoversterker komen met speakers. Maar voor dat geld kan ik dan beter zo'n soort versterker gaan zoeken. Dus Ton bedankt voor je goede advies :D Weet of heeft iemand nog zo'n soort versterker te koop? Ik moet er dus 1 hebben met een line in? Staan ze toevallig ook op marktplaats, zoja onder welk catagorie? Alvast iedereen bedankt voor de antwoorden :D Groeten Dennis
Link naar reactie
[quote:3bfc402cd1="altec"]Nou ik wilde even weten of het kon, want ik kon nog goedkoop aan een auoversterker komen met speakers. Maar voor dat geld kan ik dan beter zo'n soort versterker gaan zoeken. Dus Ton bedankt voor je goede advies :D Weet of heeft iemand nog zo'n soort versterker te koop? Ik moet er dus 1 hebben met een line in? Staan ze toevallig ook op marktplaats, zoja onder welk catagorie? Alvast iedereen bedankt voor de antwoorden :D Groeten Dennis[/quote:3bfc402cd1]Heb je niet gewoon al een audio-combinatie staan thuis. Daar zal toch wel een AUX-ingang opzitten, misschien zelfs wel meerdere. Vaak heb je ingangen voor een CD-speler, voor een tuner, een taperecorder enz. Die zijn allemaal eender, en precies hetzelfde als een line-in. Is wellicht alleen een wat langer snoertje voor nodig, maar dat is in elke electronicazaak te koop. Het enige waar je mogelijk tegenaan loopt is 50Hz brom. Reden dat veel hobbyisten afzien van dit gedoe? Voor het zelfde geld heb je toch in de computerwinkel een compleet passend speakersetje? Ik was aanvankelijk in de veronderstelling dat je die autoversterker voorhanden had, en dat je dit uit hobby-overweging wilde proberen. Jan de Boer
Link naar reactie
Dennis, Alles wat je nodig hebt is een oude, goed werkende (liefst HiFi) versterker. Of hier nu wel of geen "line" ingang (of een "aux") op zit maakt geen barst uit. Zoals ik al schreef: ik heb de "tuner" aansluiting gebruikt. Ik had bovendien het "geluk" ook nog een paar oude boxen te hebben staan. Iets dergelijks is zat 2e hands aan te komen!!! Brom: nee hoor! Alleen op het moment dat de PC uit staat wordt inderdaad een bromtoon gegenereerd..... Maar verder: ik zou niet meer willen ruilen met een zgn. PC audio setje! Groet en suc6, Ton
Link naar reactie
[quote:c3b0995c3f="lion"]Dennis, Alles wat je nodig hebt is een oude, goed werkende (liefst HiFi) versterker. Of hier nu wel of geen "line" ingang (of een "aux") op zit maakt geen barst uit. Zoals ik al schreef: ik heb de "tuner" aansluiting gebruikt. Ik had bovendien het "geluk" ook nog een paar oude boxen te hebben staan. Iets dergelijks is zat 2e hands aan te komen!!! Brom: nee hoor! Alleen op het moment dat de PC uit staat wordt inderdaad een bromtoon gegenereerd..... Maar verder: ik zou niet meer willen ruilen met een zgn. PC audio setje! Groet en suc6, Ton[/quote:c3b0995c3f]Hallo lion, dit is toch precies hetzelfde betoog als dat van mij? Ik noemde in mijn rijtje o.a. ook de tuneraansluiting? Uiteindelijk, what's in a name? Dat van die brom, ik heb er ook geen last van, maar van deze of gene verneem ik wel eens dat ze er wel last van hebben, b.v. door een aardlus. Vandaar dat ik dat toch even aanroerde. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...