Ga naar inhoud

Zanussi ZWF1410 Error E52 maar niet kool


Aanbevolen berichten

Onze Zanussi ZWF 1410 geeft een E52 storing. Inmiddels heb ik de koolborstels vervangen maar dat hielp niet. Hij wast gewoon zijn programma deels maar dan gaat de trommel draaien en hoor je een hele hoop gebonk en schiet hij in storing. Eergisteren was het gebonk zo erg dat 1 veer er af schoot. Mijn idee was dan ook dat de schokbrekers wellicht kappot waren en deze heb ik dan ook vervangen maar ook nu bonkt hij nog en schiet hij in storing. Wat mij verder ook opvalt is dat hij een piep geeft bij het aanslaan van de motor. Alsof de vsnaar iets piept of iets dergelijks. Verder lijken de lagers wel in orde dus dat zijn ze niet naar mijn idee. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Link naar reactie
HarryO, Ik heb de snaar er afgehaald en zowel de motor als trommel lijken soepel genoeg te draaien. Verder heb ik de tachospoel nog doorgemeten en die meet 180 Ohm en dat veranderd als ik aan de motor draait, lijkt mij dan goed toch? (weet niet hoeveel Ohm hij moet hebben) En de vraag of hij vol toeren aanslaat vind ik moeilijk te zeggen. Ik hoor hem volgens mij wel even slippen (piepje van de snaar?) maar verder hoor ik hem wel wisselen in toerental. Hij draait dan volgens mij wel snel en zakt langzaam. Verder is het zo dat als hij in storing gaat en we zetten dan de stand op P dan werkt hij het verdere programma wel netjes af.
Link naar reactie
Hij mag niet slippen op de snaar, en al helemaal niet met een lege trommel. Probeer te achterhalen wat hij doet als je er een normale was in hebt. Pas wel op met draaien zonder achterkant, zorg dat je er niet klem in komt te zitten (kleding, kinderen, dieren...)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...