Ga naar inhoud

wireless mouse.. batterijduur ?


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb vandaag een [b:794341e0ea][url=http://www.microsoft.com/netherlands/hardware/muizen/womb_info.asp]nieuwe muis[/url][/b:794341e0ea] gekocht. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik vroeg me echter af of iemand van jullie al langer een draadloze muis heeft, en mij misschien kan vertellen hoelang gemiddeld de batterijen mee gaat van zijn/haar muis. bvd greetz
Link naar reactie
ligt er net aan wat voor batterijen je erin doet.... ik kan met mn logitech mx700 wel een week ofzo muizen voordat ie echt niks meer doet..... nu zijn dat iets zwaardere batterijen 1700Mah, weet niet wat voor batterijen er bij die van jou zitten... maar nu is mijn oordeel ook niet helemaal eerlijk, want ik laad em soms ook tussentijd op, op het oplaadstation, en die zit volgens mij niet bij die van jou ofwel??
Link naar reactie
Het is simpel. Hoe meer muis acties je doet des te sneller raken je batterijen op als je een fanatiek gamer bent dan zullen je batterijen sneller opraken dan als je de muis gebruikt voor kantoor applicaties of voor zo nu en dan een game. mijn logitech cordless muisbeest gaat normaal gesproken weken mee op 2 AAA batterijen tenzij ik vakantie heb en in een FPS of RTS bui ben en dus de ganze dag aan het gamen ben is dit het geval dan gaat de 'levensduur' van de batterijen drastisch naar beneden. Raar maar waar
Link naar reactie
Het vervelende dat ik heb geconstateerd is, dat je hem als je de PC niet gebruikt niet kan uitschakelen, behalve dan dat je de batterijen er even uit wipt (lastig). Ook in rust verbruikt hij nl. energie, want de LED's aan de onderkant branden continu. Dit in tegenstelling tot een draadloos toetsenbord, dat alleen maar stroom verbruikt als je een toets bedient. Overigens, twee weken met een stel batterijen vind ik toch wel kort. Zeker vergeleken bij een doorsnee afstandbediening van TV of videorecorder, waarbij dat minstens een jaar is, en bij b.v. uurwerken op batterijen. Dus ik zie nog steeds niet het voordeel van zo'n ding, behalve dan een snoertje minder op je bureau. Jan de Boer Edit: Tegenwoordig valt het aspect wat ik nog extra wil noemen wel mee, maar een tijd geleden kwam ik bij een kennis eentje tegen, een optische, waar ik me zowat dood aan ergerde. Hij moest nl. de ontvanger letterlijk zien. Gevolg was dat hij regelmatig geen contact had met die ontvanger. Je schoof je compleet het heen en weer. Toen dus al helemaal een reden om zo'n rotding niet te willen.
Link naar reactie
Maar ik heb een radiografische muis (dus de ontvanger hoeft de muis niet te zien) en hij heeft een bespaar-functie waardoor hij na 10 minuten uitgaat als hij niet gebruikt wordt... Dus daar ben ik wel tevreden mee... Wat het voordeel van draadloos is??? Ik geef toe dat ik op dat punt niet veel voordeel heb t.o.v. muis met staart... Je hebt wel een draadje minder naar de muis toe, maar je hebt er wel een ontvanger voor in de plaats gekregen (met draadje naar je pc)... Maarja, die kan je uit zicht zetten (als ie radiografisch is)... Ik vind het trouwens helemaal niet erg als een muis een draadje heeft, maarja, sommigen willen de muis even ergens anders neerzetten (bijvoorbeeld als je met z'n 2en bezig bent en om de beurt iets moet doen, dan is een draadloze muis wel handiger dan als er een staart aan zit)...
Link naar reactie
ach, al dat gezeur over baterijen. Koop gewoon een muis, die je op kunt laden. Ik heb hier een optische draadloze muis van Trust, die moet ik constant opladen (toch nog 1600AA), dus een draadje minder, is ook zo'n smoesje. Volgens mij kun je het best een draadloze muis met balletje hebben. Daar gaan de batterijen ook niet zo gauw door. trouwens Als ik m'n muziek wat hard heb, dan begint mijn muis ook te reageren. Dat kost ook natuurllijk weer extra stroom. Wel klote, maar ja, je moet natuurlijk wel wat geluid in je systeem hebben.
Link naar reactie
[quote:f1ff21a6a7="J. de Boer"]Het vervelende dat ik heb geconstateerd is, dat je hem als je de PC niet gebruikt niet kan uitschakelen, behalve dan dat je de batterijen er even uit wipt (lastig). Ook in rust verbruikt hij nl. energie, want de LED's aan de onderkant branden continu. Dit in tegenstelling tot een draadloos toetsenbord, dat alleen maar stroom verbruikt als je een toets bedient.[/quote:f1ff21a6a7] Draadloze muizen zouden zichzelf na een paar minuten uit moeten schakelen. Als dat niet gebeurt is er iets verkeerd met de muis denk ik. Misschien moet je het scrollknopje in de goede positie zetten. Die staat in de goede positie als het lampje op de ontvanger niet meer knippert.
Link naar reactie
Ik heb een draadloze muis met een balletje, maar er moeten toch vrij vaak nieuwe batterijen in. Ook mijn draadloze toetsenbord wil nog wel eens mekkeren omdat de batterijen op raken, maar gelukkig niet zo vaak als bij mijn muis. Ik overweeg toch mijn draadloze desktop in de kast te zetten en weer met draadjes te gaan werken. Maar dan wel met een optische muis zodat ik van dat gedonder met dat balletje af ben. Wim.
Link naar reactie
[quote:7a6ee4f477="computerbacterie"]Draadloze muizen zouden zichzelf na een paar minuten uit moeten schakelen. Als dat niet gebeurt is er iets verkeerd met de muis denk ik. Misschien moet je het scrollknopje in de goede positie zetten. Die staat in de goede positie als het lampje op de ontvanger niet meer knippert.[/quote:7a6ee4f477] Ja idd... Het zou trouwens ook kunnen (dat is bij mij weleens het geval) dat als je een muismat hebt met bv. een logo (in ieder geval verschillende kleuren) de muis net met zijn sensor op een 'kleurgrens' zit en dan voortdurend denkt dat de muis bewogen wordt... Dan zie je de LED op de ontvanger ook tekeer gaan... En dan blijft de muis ook continu aan (dan gaat ie niet stand-by, omdat hij volgens hem niet stil staat)...
Link naar reactie
[quote:a005947ea2="turbulence"]oja.. dat is ook zo.. ze zetten zich idd wel in een save stand na zoveel minuten, dus dan bespaar je wel wat stroom natuurlijk.. wat je ook kan doen, is bijvoorbeeld een goeie snellader kopen met een paar ''zware'' batterijen. (2000Mah of hoger bijvoorbeeld) en als je dan de computer afsluit je altijd de batterijen goed oplaadt.[/quote:a005947ea2] heb ik dus nu ook.. maarja wil wel weten hoe lang deze normale batterijen het uithouden :p dus .. zal ik hier wel ff melden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...