Ga naar inhoud

Kapotte CD rom drive


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een AOpen Model NO: CD-952E/AKV die het een hele tijd goed deed, totdat hij opeens geen cd's meer kon lezen, dat heb ik een tijd kunnen verhelpen door een paark keer op de onderkant te tikken en dan deed hij het weer, na een tijdje deed hij gewoon helemaal niks meer, zelfs het klepje ging niet mee ropen. de garantie was al verlopen (nog maar net) :evil: dus heb ik hem zelf opengeschroeft, tot mijn verbazing zat er geen lens meer op de lazer, en wat lag er op de bodem van mijn cd rom die lens.... :-?, nou heb ik die lens erop gelegt en na een tijdje kloten met de plaatsing van het ding deed hij het weer. maarnu... doet hij het weer niet, ligt dat ding opengeschroeft naast mijn pc kast en denk ik dat het niet meer aan de lens ligt, iemand een id? hoe ik hem zou kunnen repairen? DNA4U
Link naar reactie
ter reparatie aanbieden zou ik zeggen als ie uberhaupt nog te repareren valt. Reparatie zal duurder uitpakken dan een nieuwe. Stel dat je hem zelf zou kunnen repareren, dan krijg je volgens mij een probleem om de laser opnieuw te kalibreren. Bepaalde pc onderdelen zijn zo in prijs gedaald, dat ze wegwerp artikelen zijn geworden en daar vallen cdrom spelers zeker onder. Volgens mij wordt het de portemonnee opentrekken. :evil:
Link naar reactie
tsja, ik zat zelf al te denken aan een leuke DVD-ROM, dat zijn hopelijk geen wegwerpartikelen :wink: maar die CD rom heb ik in maart vorig jaar gekocht en hij is nou al stuk, terwijl ik een andere systeempje heb. Celeron 300 :o :o :o jaja, waar een cd rom in zit die al meer dan 13 jaar oud is en het nog steeds puik doet :P die pc heeft minder mankementen gehad in 13 jaar dan ik met mijn nieuwe pc sinds maart vorig jaar :evil: :o doh, gaat de kwaliteit soms zo hard achteruit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...