Ga naar inhoud

De CD-Rom speler begint met lezen, maar dan....???


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik een probleem waarvan ik de oorzaak niet weet: als ik een cd-rom in mijn half jaar oude AOpen 52x CD-Rom speler stop, begint deze te lezen, maar houdt-ie er na een seconde of 3 weer mee op. Het lampje brandt, en je hoort 'm een paar keer ronddraaien, maar dan stopt het gewoon. En het gekke is dat het een maand geleden nog wel werkte :-? Ik heb al geprobeerd om in configuratiescherm de cd-rom eruit te gooien, maar bij de volgende keer opstarten is ie keurig weer te vinden. Ook het bios vindt hem. In mijn kast ziet het er als volgt uit: op IDE-0 hangt een 20.4 GB als Master en een 4.4 GB als Slave, en op IDE-1 zit de CD-Rom als Master en een Lite-On 48*12*48 brander als Slave geïnstalleerd. Kan het hieraan liggen en moet ik gewoon de configuratie in de kast aanpassen? Maar het heeft eerst wel gewerkt op deze manier, dus waarom nu niet? In configuratiescherm staat bij eigenschappen van de speler: "doel-id: 0" en "nummer van logische eenheid: 0". Voor de brander (Die het overigens prima doet hoor) staat de doel-id op 1 en nummer van logische eenheid op 0. Moet ik hieraan iets veranderen en zo ja, waar kan dat dan? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem want het begint best irritant te worden! Groeten, Tim
Link naar reactie
Probeer het in dos mode. Desnoods via een bootdisk. blijft het pobleem betsaan ja, lens schoonmakene of zo. Zou kunnen dat ie aan het overlijden is. Ik hebn 2 aopens zoals jouw. De ene werd na 1,5 week vervangen, kaduuk, laadje ging spontaan open met rare geluiden. Beide draaien nu al 2 - 3 jaar goed. Het heeft geen zin om de master slave instellingen te veranderen om het probleem op te lossen. Wanneer je om een andere reden de kast open moet gooien dan zou ik de brander in elk geval als master doen.
Link naar reactie
weetje dat ik precies hetzelfde probleem heb met mijn Aopen 52 x cd rom speler van ook nog geen half jaar oud. [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=97446[/url] Ik ben zo dom geweest om hem open te schroefen en wat ik zag was dat mijn lens er scheef oplag waardoor hij wel probeert te lezen maar hij de cd rom nie tkan lezen doordat hij scheef ligt, wat ik u aanraad is inderdaad die cd rom omruilen tegen een ander, en ik raad ook aan geen aopen cd rom spelers meer te kopen in het vervolg :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...