Ga naar inhoud

Webcam op USB werkt niet


Aanbevolen berichten

Mijn probleem is dat een Trust webcam (380 USB2.0 spacec@m) zonder problemen op mijn Packard Bell PC (met XP) werkt maar niet op mijn andere PC (met XP). Deze PC heeft een moederbord met een 440BX chipset en verder uit diverse onderdelen samengesteld. De USB (vers. 1.0) van deze PC doet het met een digitale camera wel (wordt direct herkend) echter van de webcam komt alleen de melding dat er een onbekend apparaat aangesloten zit (geen geel vraagteken in devicemanger). Alle mogelijke drivers van internet geeft geen oplossing. Zelf denkt ik aan de BIOS, zou het kunnen dat een USB 2.0 apparaat niet herkend wordt door een oude BIOS. In de handleiding van de webcam staat dat hij wel op USB 1.0 werkt. Enig idee ? Alvast bedankt.
Link naar reactie
USB 2.0 is downwards compatible dus dat mag in principe niet het probleem zijn. Je zou kunnen proberen je moederbord drivers up to date te brengen, als je dit nog niet hebt gedaan. Anders: Onbekende apparaat verwijderen. Eerst driver installeren en dan pas apparaat aansluiten, werkt bij mijn hpscanner ook anders doet hij het gewoon niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...