Ga naar inhoud

Ratelend geluid bij de koperen spoel


Jan-23

Aanbevolen berichten

We hebben een Bosch Maxx 6, WAE281YO. Bij het draaien van de was horen we een ratelend geluid, wat harder klinkt wanneer de machine op het laatst aan het centrifugeren is. Ik heb in de trommel gekeken, maar die is schoon. Zonet heb ik de achterkant van de wasmachine losgemaakt, en heb ontdekt dat het ratelend geluid bij de koperen spoel vandaan komt. Zijn dit misschien de koolborstels die vervangen moeten worden, of is er iets anders aan de hand? En de reparatiekosten, hoeveel bedragen die ongeveer? Ik hoop dat iemand antwoord kan geven, op de site van Bosch kon ik hierop geen antwoord vinden. Groeten, Jan.
Link naar reactie
Type nummer is niet volledig. Achter WAE281Y0 staat nog wat. Graag volledige type info uit de deurrand vermelden. Bedoel je met "de koperen spoel" de motor? Zie je ook vonken? Kleine vonkjes mogen. Het zouden de koolborstels kunnen zijn. Controleer de lengte hiervan en indien korter dan 15 mm ze op voorhand vervangen. Borstels kosten tussen de 23 en 55 euro. https://www.youtube.com/watch?v=tNnqIK8AomM Bij jou hoeft de motor er niet uit. Pak een spiegeltje en kijk hoe je de borstels er uit kunt wippen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...