Ga naar inhoud

Aankoop laptop Acer travelmate of HP Pavilion


Aanbevolen berichten

Hallo, Graag uw mening bij aankoop laptop : 1-Acer Travelmate 800 L Intel P4 cetrino 1,3 ofwel 2-HP Pavilion ze4357ea CPU MD Athlon XP M 2000+ power now. Daar mijn kennis in verband met AMD cpu beperkt is had ik graag meer informatie over CPU AMD Athlon XP M 2200+ power now. Hoe gedraagd deze AMD CPU zicht bij langdurig gebruik (4 à 5 uren) bij : 1-Warmte Ontwikkeling in de Laptop en bij 25° omgevings temperaturen ? 2-Ventilatie en afvoer warmte ? 3-Snelheid en warmte ontwikkeling bij zware toepassingen en spellen & foto en video bewerking? 4-Hoelang is de standby en de oplaadtijd van de batterij ? 5-Wat bedoelen ze met Power now en Barton ? Indien ik goed ben geinformeerd schroeft deze AMD CPU alleen de snelheid terug afhankelijk van de temperatuur en de belasting(Thermal schutdown) daar waar de Centrino dit anders aanpakt. Graag uw meningen en dank bij voorbaat. Groetjes
Link naar reactie
[quote:ccfc2fa2b9="Sauveurs"]5-Wat bedoelen ze met Power now en Barton ?[/quote:ccfc2fa2b9] power now= de mobile variant van amd deze produceerd minder hitte en verbruikt minder stroom dan de desktop variant barton= het type cpu de barton amd cpu's hebben een fsb van 333 mhz en een grotere cache dan de thoroughbred (voorganger van de barton)
Link naar reactie
Warmte onstaat door de hoeveelheid stroom die een CPU verbruikt. Hoe hoger de kloksnelheid, hoe meer stroom, hoe meer warmte. U kunt er wel vanuit gaan dat de AMD 2000+/2200+ warmer wordt dan de Intel 1,3 Kloksnelheid verschilt nogal en daardoor ook de warmteontwikkeling. Standby en oplaadtijd moet gewoon bij de specificaties van de laptop staan. Daar valt zo niks over te zeggen. Kijk eens op de site van de laptop(s).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...